CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2015, 21:38)

Jag har testat efter noggranna anvisningar med 0 resultat. Försök har utförts under vetenskapliga former av både slagrutor och pekare men resultatet skiljer sig inte åt från slumpen. Lite lustigt att du tar fram att hus från 1800-talet skall vara byggda med hänsyn till dessa linjer när herrar Curry och Hartmann började prata om fenomenet först en bra bit in på 1900-talet. Slagrutor användes tidigare men mest för att leta efter vatten. Lite märkligt också att Currylinjer och Hartmannlinjer inte har samma riktning eller avstånd. Hur vet man vad som är vad?
Det finns också något som heter Leylinjer,något som en hembygdsforskare visade mig när jag flyttade in i min lilla by. Längs en sådan linje placerade man förr gärna offerplatser eller andra heliga platser och gravfält.
Fenomenet är alltså uråldrigt. På en utfärd utanför byn klev vi upp på en kulle,därifrån pekade han ut olika äldre platser som alltså låg på en rät linje,forntida gravfält,offerplatser m.m. Vislandas äldsta kyrka (numera riven men den gamla kyrkogården finns kvar,lämpligt belägen bredvid ett vikingatida gravfält ligger också på just denna linje. jag trodde han drev med mig men tittar man på en karta stämmer det.
Att currylinjer döpts efter just curry därför att han visat på att de finns är kanske inget konstigt,folktron hade nog ett annat namn på detta som just slagrutemän använde. Det skall alltså finnas även hartmannlinjer dock vet jag inte vad skillnaden är. currylinjer ligger med ett rutnät på c.a 4 m och med ett kryss där linjerna korsas. just i kryssen är energin särskilt stark och det jag sett på min tomt men även i skogen är att träd ogärna växer just i kryssen. Innan jag tog ut linjerna o kryssen på min tomt begrep jag inte varför en del nyplanterade träd helt sonika dog utan synbar förklaring,numera vet jag,träd växer inte i kryssen.Vanliga örter o gräs funkar men inte vedartat.
har du din säng på ett kryss sover du dåligt,har du sådana problem så flytta sängen. just det som gamla läror visar,typ kinesernas.
vetenskap är nog bra men allt har de inte upptäckt än,kom ihåg att elläran också är relativt ny.
i framtiden kommer man troligtvis att upptäcka frekvenser m.m . kvantfysiken har just börjat skrapa på den biten.
Att just du misslyckas med att ta ut currylinjer är konstgt,alla som jag visat lyckas det för men troligen är det så att du inte vill lyckas dvs du blockerar dej mentalt.du måste låta energin flöda... Ulf