samma trevliga ton som alltid,bengalow. Jo,att mineralull är urusel på fukthantering finns det ju massa kunskaper om. det är därför man sätter diffusionsspärrar i väggen i hus som byggs med mineralull. Är diffspärren otät eller går sönder kommer fuktproblemen som ett brev på posten. denna problematik är ett av de vanligaste problemen i samband med mögel i moderna hus. du visste inte det? då är det väl snarast din kunskapsnivå det är fel på eller hur?. Vilken byggingenjör,arkitekt,byggansvarig eller för den del skadereglerare på fastigheter har kunskap om detta,även snickaren på golvet vet om det och hur viktigt det är att få spärren tät. Jag sysslar numera mest med antikvariska hus och ekologiska nybyggen och där används organiska produkter så där bortfaller det problemet. Men denna diskussion ligger i helt fel tråd. Hur har du det med din andliga värld? vilka erfarenheter vill du delge oss? byggteknik kan startas i en ny tråd eller gå in på bygga.se,där diskuteras dessa frågor dagligen. huruvida du finner mig trovärdig är mindre intressant,dej har jag för länge sedan placerat i det fack där människor likt dig passar. Jo,i mitt parti finns det flera andliga personer som jag känner,vi är ju liberaler och accepterar mångfald. i ditt fall stinker det av enfald men det vet vi ju sedan länge. ulf
|