CITAT (malarmaster @ 11-12-2015, 09:20)

[...] att en del människor har intuition,man vet t.ex vem som ringer utan att ha sett numret eller namn på telefonen (händer mig dagligen) eller att man bara genom att tänka på en viss person kan få denne att ta kontakt per telefon ganska omgående utnyttjar jag maximalt då det sparar mig telefonpengar. [...]
[...] eller min arbetskamrat Dag som såg auror och kunde tala om för den intresserade hur många andar de hade i släptåg. [...]
[...] Vetenskap är bra men den har inte kommit så långt fram än avseende dessa frågor. Däremot blir jag glad över att forskare inom kvantfysik nu går ut med och säger att det finns många dimensioner och möjligheter [...]
CITAT (malarmaster @ 11-12-2015, 10:26)

enda sättet att bevisa är ju att själv uppleva det som jag gör. Det går inte att fota,mäta eller sätta in i tabeller men alla som går kurser m.m får det ju att funka.
1) Försök har gjorts med personer som påstår sig veta vem som ringer, som påstår sig kunna tankeöverföring etc. Resultatet I kontrollerade studier visar på att deras träffsäkerhet överensstämmer med slumpen, varken mer eller mindre. Försöken har gjorts av flera av varandra oberoende institut på en stor mängd människor.
Metoderna har varit att göra enligt instruktion från försöksperson för att denna ska kunna göra detta övernaturliga på sitt sätt, via andra metoder som forskarna tagit fram etc. Resultat skiljer sig inte åt.
2) Aurora via kamera eller inre syn är högst obevakat då flera "auraläsare" fått läsa av en person och alla "auraläsare" gett helt olika resultat.
3) Ja, du har rätt i att vetenskapen inte kan visa på att dessa fenomen finns och hur dessa fungerar. Men å andra sidan har vetenskapen varit ett mycket kraftfullt redskap att falcifiera och bevisa att de allra flesta medier och andliga personer inte klarar av att göra de saker de påstår sig kunna göra.
När det gäller kvantfysik så har du fått allt om bakfoten. Finns inget i kvantfysik som en antyder att "andliga förmågor" finns.
KristallkulanHumanisterna vill sprida tillförlitlig information om påstådda övernaturliga förmågor.
Därför förbinder sig Humanisterna att betala 100 000 kr till den som kan demonstrera en paranormal eller övernaturlig förmåga som saknar vetenskaplig förklaring. Förutsättningen är att fenomenet kan demonstreras under tillfredställande kontrollerade former. Den som anser sig ha en övernaturlig förmåga eller kan demonstrera en övernaturlig händelse kan ansöka om 100 000 kr hos Humanisterna. I prissumman ingår eventuella skatter och sociala avgifter.
Ansökan skall innehålla uppgift om personen som åtar sig att utföra demonstrationen, som namn, adress, telefonnummer, epost, m.m. Dessutom ska anmälan innehålla en beskrivning av vad för slags övernaturlig händelse anmälaren kan åstadkomma, samt ett förslag till testförfarande som utan varje tvekan kan visa att händelsen saknar vetenskaplig förklaring. Testet ska vara utformad så att den ger ett entydigt svar och inte kräver någon form av bedömning. Testförfarandet ska godkännas av Humanisterna. När detta skett kommer Humanisterna meddela var och när testet ska utföras. Humanisterna har rätt att genomföra testerna i flera steg.
All korrespondens angående anmälan och tester ska ske via epost på svenska. Humanisterna förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa regler, dock utan att ändringarna påverkar överenskomna tester.
http://www.humanisterna.se/kristallkulan/