CITAT (*Stintan* @ 13-12-2015, 09:37)

Vad är poängen? Sen när blev du talesperson för en majoritet av jordens befolkning?
Du tycks fortfarande inte vara med. Och när påstod jag att jag är talesman för jordens befolkning?
OK. Min jämförelse visar att man kan inte bevisa allt man vet är sant ändå.
Ett ex. till bara för din skull Stina. Ta klimatförändringar tex. Det finns inga "bevis" att jorden håller på att bli varmare. Skeptiker säger att det är naturliga förändringar som sker. Men varför tror du alla världens ledare är samlade i Paris?
Och ett bonusex: Tänk på rättsväsendet, hur ofta händer det att man vet vem den skyldige är med säkerhet, men då bevis saknas går gärningsmannen fri. Och andra bonusex: Tänk på alla uppfinningar i historien, dom flesta har kommit till av en slump och som total överraskning för uppfinnaren. Och allt annat osynligt, ljudvågor, mikrovågor mm. hur kan dom finnas, vi ser dom ju inte?! Då finns det inte.
Så trots att bevis saknas kan man ändå ha rätt. Öppna dina sinnen och tänk lite utanför boxen. Och observera att jag inte tagit ställning på något sätt i frågan om andarnas eller själavandringens existens. Min jämförelse var menad att allt kan inte bevisas. Än.