CITAT (Mjärden @ 30-12-2015, 20:53)

Malarmästaren, jag har ett uppdrag till Dig:
Spökerier
I lokaltidningen stod idag att läsa att det spökar på ett flyktingboende i din hemkommun (Grännaforsa)
Enl en boende tänds ljuset, spolas det på toaletten, dörrar låses upp och brandlarmet går i gång samt så har man sett skuggor i trädgården. Det är barnen som sett "spökena" inte de vuxna. Det har gått så långt att de vägrar att bo där och de flesta har gett sig av mot tätorten eller Malmö.
Du har ju uppgivit Malamästaren att du har en synsk förmåga och därför borde du åka dit och kontrollera om det verkligen spökar där eller om det inträffade kan ha en naturlig förklaring tex kan du kolla om det finn automatiska tändare o släckare av ljuset.
Skulle vara intressant att få en rapport från vad du kommer fram till vid ditt besök.
Där har tidigare varit besök av synska personer då det är ett välkänt "spökhus". något som ägaren inte brytt sig om tidigare då huset i stort stått tomt. fastigheten tillhörde förr Grännaforsa Helsobrunn och var pensionat på den tiden (slutet 1800-talet och en bit in på 1900-talet. Jag har för mig att det också användes till flyktingboende 1945 då till evakuerade judar från koncentrationslägren).
Jag tvivlar alltså inte på att där kan förekomma div. "aktiviteter" och det är ganska typiskt om det är barn som upplever det starkast då de är känsligare för energier än vuxna. mindre barn upplever och ser i många fall andar men de ser det som naturligt,dvs de kan inte skilja på andar och levande människor.
det finns ju massor av fall där barn har "låtsas" kompisar ,dvs något de upplever som verkligt men en vuxen tar det för fantasier.
I fallet grännaforsa (jag har kört förbi huset många gånger) har jag känt energier då jag kört förbi men aldrig närmre undersökt det då det inte funnits anledning.Jag är ingen "spökrensare".
det som rapporterats i tidningen är att ljuset släcks o tänds av sig självt (kan förklaras med någon automatik),att toaletter spolas av sig själva (mer svårförklarligt) ,att låsta dörrar öppnas av sig själva,(kan också vara svårförklarligt om det inte finns något fel på lås och trycke).
att man sett gestalter i trädgården har det rapporterats om förr men där kan ju också finnas flera förklaringar,kanske någon SD aktivist i lakan?
det kan ju också vara en fabel av flyktingarna för att slippa detta ensliga boende och hellre bosätta sig hos släktingar någonannanstans.
Jag har inget behov av att bekräfta om där finns andar som skräms just i grännaforsa eller inte.för mig är det självklart att det förekommer aktiviteter nästan överallt,det är bara det att de flesta slår bort det med olika förklaringar.
Jag möter ju andar då och då när jag är ute hos kunder,något som jag oftast negligerar då jag egentligen inte vill ha någon närmre kontakt. är det ingen boende som har ont av det varför skulle jag då lägga mig i?
Alla har ju dessutom en skyddsande med sig hela tiden och av o till en guide,så en o annan extraande som inte gör något väsen av sig spelar ju ingen roll.
sedan är det en annan sak att en del andar kan konsten att manifestera sig,dvs man ser dem i fysisk form,det har ju hänt mig en par gånger men de flesta visar sig bara som energi dvs man känner av dem,deras sinnesstämning m.m men som sagt vill man inte ha kontakt är det bara att negligera. jag har aldrig haft någon kontakt med en ande som haft "onda" avsikter mot mig eller någon annan. Sedan skall man skilja på ande och ande. En ande är ju du i energiform,normalt finns du då på ett annat plan.Ett spöke är ju en vilsekommen ande som befinner sig på fel plats av olika orsaker,det är oftast de som ger sig till känna med "spökerier". anledningar kan vara många,oftast är det så att anden ifråga inte insett att den är "död" och dröjer sig kvar i en välbekant omgivning eller att den är så bunden vid sitt gamla liv att den är rädd för att lämna "mellan"planet där den befinner sig.Det är där många mediium hjälper till att föra över anden till rätt plan,dvs man rensar en plats från andar som inte skall vara där.
Ulf