Gita, det är både omoraliskt och olagligt att tillskansa sig fördelar pga av sin position och det gäller alla, inte bara våra politiska företrädare men man blir mera trovärdig i sin argumentation om man inte påklär sig ett cyklopseende så jag vill lägga till en aspirant till din lista, Ulf Kristersson, kanske vår nästa finansminister? Inte lätt förstås att komma ihåg alla fifflare;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12557500.abJag har inte sett någon här som inte tycker att ministrar inte skall granskas, det måste du har missförstått. Lätt gjort det också, ibland blir det lite fel, som det där med fiskpinnar och fiskmås
Precis som de flesta kan jag inte se hur Kommunal skulle kunna utöva påtryckning på utrikesministern?? I så fall gäller det samtliga hyresvärdar som har ett hyresförhållande till en minister. Alternativet för att undvika påtryckningar skulle då vara att av samtliga ministrar krävs att de köper en lägenhet i Stockholmsområdet eller så får vi bara politiska företrädare som redan är bosatta i Stockholm, ett alternativ eller...?
Min protest mot ditt inlägg handlade om drevet där många som inte tänker själv bara hakar på - "endast döda fiskar simmar med strömmen" - jag antar det känns tryggt och PK för en del att följa de braskande rubrikernas trumpetstötar men det tycker jag är osedvanligt "korkat", ursäkta Gita men jag använder din vokabulär.
I dagarna har regeringen beslutat att inte godkänna Västsahara som sedan 1975 är ockuperat av Marocko. Befolkningen lever i flyktingläger under svåra omständigheter. Anledningen till ockupationen är att i Västsahara finns en av de rikaste och utvinningsbara fynden av fosfor, möjligen finns också naturgas i området.
Här tycker jag Margot Wallström och regeringen har svikit och fortsätter stödja Marockos ockupation. Skälet? Jag gissar att det har något att göra med alla marockanska pojkar som lever på Stockholms gator och som man vill ha bort. Det kräver Marockos medverkan och då får Västsaharas befolkningen lämnas åt sitt öde.
Om det där med att sila mygg och svälja kameler...och delta i drev.
Redigerat av Gunilla T: 21-01-2016, 17:01