CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 14:17)

Det är väl inte särskilt intressant att diskutera siffrorna. Det går upp och ner hela tiden beroende på när mätningen görs. Siffrorna kommer aldrig mer att se ut som dom gjorde förr för något parti. Nu slåss ju allianspartierna om SD-röster med det ena utspelet efter det andra.
Tror Kommunals medlemmar är så pass intelligenta att de ser skillnad på gratis semesterresor, fyllekonferenser, krogägande och en tillfällig lägenhet till MW. Synd att inte du gör det utan ägnar dig åt drev på nätet.
Frågar igen om du läst Mats Svegfors artikel? Finns länk i Aqua:s inlägg ovan.
Har bara läst delar av inlägget eftersom länken inte leder mig längre än till ingressen.
Svegfors tillhör de debattörer som jag har stor respekt för men i det här fallet tycker jag att han är fel ute. Det tycks mig som om han försöker lägga något slags genusperspektiv på det hela, dvs att MW döms hårdare för att hon är kvinna vilket inte är riktigt. Alla kommer väl ihåg dreven mot Ove Rainer, Jan-Olof "göra en pudel" Karlsson, Björn "Tabu" Rosengren, Stig "fittstimmet" Malm, Per "köttberget" Nuder och inte minst stackaren Juholt.
För min del tycker jag att makteliten skall granskas hårt (både kvinnor och män) och jag tycker också att MW utnyttjat sin position på ett förmodligen laglig men inte riktigt just sätt. Tycker också hon visat prov på mindre övertänkta handlingar inte bara gällande bostaden (där hon borde förstått vad som skulle hända) utan mer allvarligt när det gäller utrikespolitik där hon gjort flera uttalande där hon sedan varit tvungen att backa på grund av att hon inte förankrat i sin egen regering. Både gällande Saudi och Västsahara har ju Löfven sagt att MW`s uttalande inte är den politik Sverige står för. Så även om MW vill väl så sköter hon det hela ganska klantigt, eller hur?
Gita
Redigerat av Gita: 24-01-2016, 16:49