CITAT (*Stintan* @ 24-01-2016, 18:44)

Det tycker du men inte jag. Kommer aldrig att tycka som du politiskt. Jag tycker MW gör helt rätt och är modig som säger det hon tycker och står för det. Du kanske tycker att Saudi är ett bra land som bl.a. stenar folk och inte bryr sig ett smack om de mänskliga rättigheterna. När det gäller Västsahara vill nog Löfvén ligga lågt med tanke på alla marockanska ensamkommande pojkar som Marocko inte vill ha tillbaka. Tycker du själv att det är ok Marocko inte ockuperar västsahara sen massor av år.
Men snälla du, läs vad jag skriver. Jag påpekade att MW misslyckats i viktiga frågor som Saudi och Västsahara pga klantighet/okunskap om spelreglerna i en demokrati . Inte ett ord om att jag t.ex stödjer Saudi, för det gör jag inte.
Självfallet är det inte hennes personliga åsikter som gäller , hon är som utrikesminister faktiskt talesperson för regering och riksdag och det verkar hon inte förstått och på sätt gjort mer skada än nytta för Västsahara.
Har du f.ö. några åsikter om Svegfors genusperspektiv på ministerns lägenhetsaffär?
En annan sak som förvånar mig när det gäller er sosseanhängare är att ni ställer så låga krav på era företrädare och närmast verkar bli förorättade om någon kritiserar eller överhuvudtaget granskar och ställer krav på sossepolitiker.
Gita