[quote name='malarmaster' date='17-01-2016, 10:54' post='1722591']
Wallström har ju tydligt visat att hon saknar omdöme totalt,i hennes politiska gärning har hon lyckats trampa i klaveret gång på gång och gjort sig till ovän med de flesta parter.det är fan i mig en bedrift att på lite över ett år göra sig ovän med i stort hela mellanöstern inkl den enda demokratin i området.
Mycket bra skrivet, håller med fullständigt. Jag hoppas verkligen hon blir avsatt, sämre utrikesminister har vi inte haft på år och dar. Jag hade mycket stora förväntningar och var positivt inställd till henne, då hon tillträdde, men hon har lyckats rasera allt förtroende totalt.
Först Saudarabien, bättre att låta utländska företag verka där och med ytterst små steg förändra situationen där, att komma med oövertänkta uttalande som Wallström portar bara svenska företag. Israel; man måste fördöma dödande från båda sidor, inte bara de som Israel gör. Vad gäller Västsahara ytterligare en plump, då det inte finns någon logik att inte erkänna, då man erkänt Palestina.
Vad gäller lgh-affären är hon varken bättre eller sämre än makthavare i gemen, men kan det hjälpa till att få bort henne vore det till någon nytta.
Redigerat av Mjärden: 27-01-2016, 19:08