Jag åker till en annan ort för att få en bra vårdcentral vi har bara 1vårdcentral här på orten men är jag sjuk vill jag få hjälp snabbt då tar jag besväret att åka lite för våran vårdcentral på orten har långa väntetider + brukar ligga bland de sämsta vårdcentralerna i undersökningar). Och det är inte akuttid min vårdcentral har på morgonen utan de tar emot allt det är ca 15läkare som jobbar på löpande band de flesta behöver ju bara hjälp med nått litet så ofta går varje besök snabbt. Man bara tar lappar med olika färger (varje läkare har en egen färg, laminerade lappar med nummer från 1-15) och sedan bara betar de av de 15 patienter som de troligtvis har. Är man där när det öppnar brukar man alltid lyckas roffa åt sig nån lapp (ofta finns det lappar kvar i 30-60min)
Har aldrig behövt vänta på akuten utan de har rullat in mig direkt, men det är för att det verkligen varit akut när jag hamnat där = risk för livet eller att nått inre organ blir skadat. Jag åker aldrig till akuten om det inte verkligen är riktigt akut, om färre med småproblem åker dit så skulle nog akuten funka bättre för de som verkligen behöver hjälp.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|