CITAT (Bengalow @ 15-05-2016, 20:10)

Din lilla värld av reklam/lobbyism stannar helt säkert. Vi andra dansar, sjunger och ler av billigare priser, när vi slipper helt onödiga kostnader. Att du inte förstår har jag haft helt klart för länge.
Citat: "-Utan reklam stannar Sverige och världen!" Förklara är du snäll! För att du blir utan jobb? Eller för att morgontidningen blir bara på 4 sidor? Den är ändå inte värd att läsa...
Tja, vill man samla kottar och leva på bär och rötter så har du rätt.
Nu vill nog inte de flesta av oss leva så, vi vill nog ha en viss bekvämlighet och guldkant på tillvaron. Sverige är ett litet ,högst exportberoende land och om vi inte talar om vad vi har, dvs, marknadsför/gör reklam för våra tjänster och produkter, vem köper då? Och om ingen köper vad skall vi då arbeta med, hur skall vi då betala vår välfärd?
För övrigt vill jag minnas att du sagt att du jobbat som säljare fast det var väl en missuppfattning för det stämmer ju inte alls med det du visar här.
Får faktiskt en känsla av att du driver med mig, för så totalt insnöad, okunnig om hur samhället fungerar som du ger intryck av/uttryck för kan nog ingen vara.
Gita