När jag läser det du beskriver, Elisabeth, så känner jag inte igen situationen. Jag har numera frikort på sjukvården efter alla besök, och jag avslutar alltid mina besök där med "-Tack för att ni tar hand om mig så väl!", fast jag knappt kan gå därifrån utan besvär. Dom kan inte hjälpa det - är man gammal och sjuklig, så är man. Det är inga trollkarlar man har att göra med, tack och lov. Det finns det för många av inom andra "konstgrenar" av sjukdomsbehandling - kiropraktiker, zonterapeuter, laserbehandlare, homeopater m.fl. För att inte tala om alla "hälsopreparat", som Vitaproe o.dyl. Dom luras allihop! När du klagar över att du måste ta dig till VC, så låter det av jämmer och elände (Jfr "Om inte Muhammed kommer till berget, så får berget komma till Muhammed). Du får ju vård, och det är väl huvudsaken. Om du får en väntetid på 15 månader, så har man klart nog sett, att du inte har ett så akut behov, eller att andra är mer akut. Och du, ta nu inte i så att du spricker. Jag var med och levererade material till ett sjukhus på Rügen, som hade ett helt behandlingsrum med läderfåtöljer och koppskålar för hudproblem(psoriasis) på armbågarna. Man låg inne under hela behandlingsperioden på 14 dagar, och allt bekostades av staten..Vätskan tog man från havet utanför. Är det sådant du önskar dig, så kostar det lite extra...Vill du betala det, med din usla pension?
Redigerat av Bengalow: 18-05-2016, 18:58
|