Om man tänker hur mycket pengar dom lägger på personal från bemanningsföretag så kunde dom istället lägga dom på den ordinarie personal.
Bengalow vet du vad som är akut eller inte vid ögonsjukdom? Vet du hur det är oftast i Västra Göta<landsregionen? Jag läste idag att väntetider blir längre och längre.
När jag var hos ögonläkaren så var där flera som väntade över 2 år på en tid där. Som en kvinna sa innan hon gick, nur börjar nästa 2 års väntetid trots att hon bara har ledsyn kvar. Och det är samma här, trots en ögonsjukdom som nu också lägger sig grå star över det.
Du kanske inte kan förstå hur det är att leva med när synen mer och mer försvinner. Bara en sån enkel grey att går över en liten stenkant blir ett problem. Och eftersom då måste titta neråt så blir genast yrseln värre.
Vet du hur det känns att ramla så ofta p.g.a. yrseln som kommer från ögonsjukdom?
Att få en läkartid här på VC tar ungefär 6-7 veckor. Tidigare kunde jag på morgonen ringa sin husläkare så fick jag alltid relativt snabb en tid. Men han visste också att jag inte ringer i onödan.
Elisabeth
|