Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stampen går dåligt
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-05-2016, 17:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Nu har Odlas ägare ansökt om rekonstruktion, vi får se hur det går.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 23-05-2016, 17:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Innebär det att Odlas kommersiella verksamhet går dåligt och om det går så långt att bolaget går i konkurs så släcks detta forum ner för gott ?

I så fall blir det ett hårt slag för de nålstickande damerna och målarn, som ingenstans har att lägga ut sina promemorior och Gossen själv vad skall du lägga ut din japaninfo och jag själv, vad skall jag diskutera politik och aktuella händelser och övriga som trivs här på forumet.
          Det skulle vara ganska tråkigt om detta forum gick i graven, vitalt i många stycken både vad gäller själva ämnesområdet och det vid sidan om.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 23-05-2016, 19:42
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Mjärden @ 23-05-2016, 18:56) *
          Innebär det att Odlas kommersiella verksamhet går dåligt och om det går så långt att bolaget går i konkurs så släcks detta forum ner för gott ?

I så fall blir det ett hårt slag för de nålstickande damerna och målarn, som ingenstans har att lägga ut sina promemorior och Gossen själv vad skall du lägga ut din japaninfo och jag själv, vad skall jag diskutera politik och aktuella händelser och övriga som trivs här på forumet.
          Det skulle vara ganska tråkigt om detta forum gick i graven, vitalt i många stycken både vad gäller själva ämnesområdet och det vid sidan om.

Jag har flera andra sajter att diskutera på,sajter där det finns betydligt flera användare som dessutom är intresserade av samhällsfrågor.
          visst är det tråkigt om odla läggs ner men ärligt,här är ju så liten aktivitet så det spelar egentligen ingen roll.
          bara förvånad att ägaren låtit sajten vara kvar men å andra sidan har det väl knappast lagts några direkta pengar på den.
          Man har alltså begärt rekonstruktion av koncernen Stampen. Det betyder att man alltså kollar om det finns delar som går att driva vidare med ekonomi.Om det visar sig vara fallet läggs alltså olönsamma delar ner alternativt säljs och banken får sitta emellan med förluster.De delar som bedöms vara livskraftiga fortsätter,ev med ny ägarbild.
          Bedöms dock ekonomin vara så dålig så att bolaget trots nedskärning inte kan bli lönsamt så blir det konken.

då säljs ju allt och oftast styckas det upp i småposter. hur odla ligger till här kan inte jag bedöma men har det gått med förlust i flera år lär det bli nedläggning. Sajten odla lär i så fall försvinna då det knappast ger några inkomster för någon att driva en sajt utan besökare/reklamintäkter.
          vad jag förstått har sajten fått vara kvar endast på att man genom den kan få ut reklam samt att trädgårdsforumet trots allt fortfarande kan ge besökare hjälp i trädgårdsfrågor.
          Men forumet som sådant är ju övergivet sedan länge av ägaren

Citera

Inlägg i den här tråden
          Gossen Ruda   Stampen går dåligt   23-05-2016, 17:17
          Gita   Jag har flera andra sajter att diskutera på,sajter...   23-05-2016, 21:01
          RibesRubusVitis   Odla verkar ha gått med förlust flera år i rad: h...   23-05-2016, 19:25
          Mjärden   Det som är bra med odlas forum är att det inte är ...   23-05-2016, 22:48
          *Stintan*   Det som är bra med odlas forum är att det inte är ...   24-05-2016, 01:00
          Gossen Ruda   Man försökte bli stora och förköpte sig. Själva GP...   24-05-2016, 08:40
          Gita   Man försökte bli stora och förköpte sig. Själva GP...   24-05-2016, 09:34
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Ja dom förköpte sig. Jag tycker också att GP har b...   24-05-2016, 08:55
          Gossen Ruda   Att GP går bra stod i tidningen så jag tror på det...   24-05-2016, 09:49
          Gita   Att GP går bra stod i tidningen så jag tror på det...   24-05-2016, 10:54
          Mjärden   Jag hade aldrig hört talas om Stampen innan rubrik...   24-05-2016, 23:26
          *Stintan*   Jag hade aldrig hört talas om Stampen innan rubrik...   25-05-2016, 00:55
          malarmaster   Nu har Odlas ägare ansökt om rekonstruktion, vi få...   25-05-2016, 05:27
          *Stintan*   Hum känns som det finns nånstans i bakhuvudet nu n...   25-05-2016, 06:01
          Gossen Ruda   Jaha, det var nytt för mig men kanske lite bättre ...   25-05-2016, 08:05
          Gita   Iquote name='Gossen Ruda' date='25-05-...   25-05-2016, 14:31
          Mjärden   Det är faktiskt så att i stort sätt alla tidningar...   25-05-2016, 18:18
          Gita   Det är faktiskt så att i stort sätt alla tidningar...   25-05-2016, 20:50
          RibesRubusVitis   Om de nya ägarna är samma som driver Allt om Trädg...   25-05-2016, 22:53

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon