CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 21:44)

Antar att du är bög så då förstår jag att du vill se halvnakna läderbögar som leker med dildos... Däremot är jag tveksam till om barn bör utsättas för det.
Sedan förstår jag inte varför man måste deklarera sin sexuella läggning offentligt. Jag har aldrig känt något behov av att stå halvnaken på ett lastbilsflak och skrika att jag är hetero.
Jag håller med dig segelbåt helt.
Jag känner åtminstone två homosexuella par, som aldrig gått ut och deklarerat sina förhållanden och de har blivit accepterade som vilket annat heterosexuellt par som helst. Vad man har för sexualitet är väl vars och ens privatsak och behöver inte saluföras på gator och torg.
I takt med att HBTQ-rörelsen flyttat fram sina positioner följer omvänd diskriminering dvs heterosexuella som blir utestängda från vissa sammanhang tex offentliga omklädningsrum pga att det vistas homosexuella personer där och de känner sig uttittade (en kompis till mig blev förföljd på en offentlig badinrättning tex)
I RF,s utredning om gemensamma omklädningsrum har man helt missat att ta med den dimensionen.