|
*Stintan*
19-06-2016, 20:43
Nu har Ebba Busch Thor aviserat att hon ska gå med i Pridetåget genom Sthlm. För mig klingar det falskt men hon kanske tror hon kan fiska röster.
Bengalow
19-06-2016, 21:08
Kanske, men Stefan Löfven skall också gå med. Kanske av samma anledning. Jag tror inte, att varken han eller hon sympatiserar med rörelsen, och varför skulle dom?
*Stintan*
20-06-2016, 05:21
Men EBT företräder ju ett parti som definitivt varit väldigt anti. Det gör inte Löfven. Varför ska man gå med om man inte sympatiserar med rörelsen?
malarmaster
20-06-2016, 06:52
för att visa upp att deras parti inte är anti. Hyckleri med andra ord. Kd har nog en intern debatt och jag kan tänka mig att hbtq frågor är lågt prioriterade. vi hade ju en från KD i kommunen (skrevs om även i rikstidningarna) som ifrågasatte att kommunen hissade Pride-flaggan när det var Pride parad i grannkommunen.Han blev åthutad av sitt distrikt och fick avgå. Tråkigt för det var en bra politiker som fick saker gjorda.Men det tycks hårdna även i Kd och imigen är ju viktig. Och visst finns det hbtq personer som röstar på Kd även om de kanske inte är så många.Ulf
*Stintan*
20-06-2016, 07:09
Kd har ju hela tiden varit emot homoäktenskap och homoadoptioner mm. Hur kan man då ha en partiledare som går i prideparaden? Ja det är hyckleri så det ryker om det. Usch!
Aqvakul
20-06-2016, 07:55
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 08:09)  Kd har ju hela tiden varit emot homoäktenskap och homoadoptioner mm. Hur kan man då ha en partiledare som går i prideparaden? Ja det är hyckleri så det ryker om det. Usch! Visst är det!
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 08:09)  Kd har ju hela tiden varit emot homoäktenskap och homoadoptioner mm. Hur kan man då ha en partiledare som går i prideparaden? Ja det är hyckleri så det ryker om det. Usch! Du kan inte tänka dig att man kan ändra åsikter, lära sig något under resans gång. Man brukar kalla sådant för utveckling, det vore väl förfärligt om inget /inga åsikter ändrads över tid. Det du väljer att kalla hyckleri, väljer jag att kalla för anpassning/utveckling. Gita
*Stintan*
20-06-2016, 14:33
Så klart hade jag inte väntat mig att du skulle dela min åsikt men jag ger inte ett vitten för den EBT. Tycker hon är riktigt otäck. I samma klass som AL.
Gossen Ruda
20-06-2016, 16:12
Ja, så var gamla Gita tillbaka. Istället för att enbart komma med den egna åsikten blir det också ett personangrepp på Stintan. Ränderna tycks aldrig gå ur.
Mjärden
20-06-2016, 17:40
I Alvesta-fallet fick vi inte veta vad KD står i HBQT-frågor, bara att man inte hade något emot att Pride-flaggan hissades.
Jag måste hålla med Stintan att det är fegt att inte bekänna färg vad som är partiets officiella ståndpunkt. Har man ändrat sig, så OK då kan hon går med, har de inte är det hyckleri.
malarmaster
20-06-2016, 18:08
det enklaste man kan göra för att få ett svar på var ett parti står i en viss fråga är att gå till deras partiprogram. jag gjorde så och deras åsikt i denna fråga avviker knappast från övriga partiers. Alltså kan EBT med gott mod gå i Prideparaden tillsammans med övriga partiledare,Ja utom åkesson förstås som inte får vara med. ulf
segelbåt
20-06-2016, 18:15
Påminn mig gärna varför vi tycker detta är ok på våra gator...
*Stintan*
20-06-2016, 18:28
Motfråga: varför inte?
Huggorm
20-06-2016, 18:32
Ja, man kan fråga sig om en heterosexuell porrfestival hade fått hållas på samma sätt.
KD tar ännu ett steg mot sin egen undergång. De lämnar alla sina konservativa värderingar och snart har de inget kvar alls som kan locka några väljare.
segelbåt
20-06-2016, 18:35
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 19:28)  Motfråga: varför inte? Skulle jag klä mig så på gatan tar polisen mig för förargelseväckande beteende... Vilket är helt rätt... Stackars barn som deltar i detta dekadenta sexuella jippot...
malarmaster
20-06-2016, 18:42
brasilien har ju sina karnevaler,prideparader dyker nu upp i de flesta demokratiska länder och i öst o kina kör man med militärparader. Vilket är roligast att titta på? Jag accepterar fullt ut att människor är olika och skall ha rätt att uttrycka sig.Om nu folk accepterar dessa prideparader så är det väl okej? Betyder att vi kommit en bra bit på vägen att acceptera våra medmänniskors olikheter. huvudsaken är att folk har det roligt och att allt försigår utan våld. Det är väl också ett friskhetstecken att ett parti som KD nu accepterar jämlikhet o människovärde,något som deras religiösa väljare bör tro på då kristendomen enl. Jesus lär ut det. värre är det nog med konkurrenterna,islam som inte accepterar detta. ulf
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2016, 17:12)  Ja, så var gamla Gita tillbaka. Istället för att enbart komma med den egna åsikten blir det också ett personangrepp på Stintan. Ränderna tycks aldrig gå ur. Vad i mitt inlägg uppfatar du som ett personangrepp? Det ärväl ändå självklartatt man måste kunna ha en annan uppfattning än Stintan utan att det blir personangrepp . Lika självklart är det faktiskt att man kan delta i Pridefestivalen även om man är kristen och/eller röstar på KD. Gita CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 15:33)  Så klart hade jag inte väntat mig att du skulle dela min åsikt men jag ger inte ett vitten för den EBT. Tycker hon är riktigt otäck. I samma klass som AL. Nu får du lov att precisera lite.... är det Annie och Ebba ( två framgångsrika unga kvinnor) du ogillar eller är det den politik som deras partier står för som du inte tycker om. Gita
CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:15)  Påminn mig gärna varför vi tycker detta är ok på våra gator... Jo , jag ärbåde hetro och kristen (har till och med stödröstt på KD) men jag gillar Pride för det är fest, party och inte minst uppkäftighet. Gita
Gossen Ruda
20-06-2016, 19:49
CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:20)  Vad i mitt inlägg uppfatar du som ett personangrepp? Det ärväl ändå självklartatt man måste kunna ha en annan uppfattning än Stintan utan att det blir personangrepp . Lika självklart är det faktiskt att man kan delta i Pridefestivalen även om man är kristen och/eller röstar på KD. Gita Eftersom du i inlägget jämför din åsikt med Stintans och detta på ett nedlåtande sätt. Skriv bara vad du själv tycker utan jämförelser så blir det trevligare på forumet.
segelbåt
20-06-2016, 19:54
CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:26)  Jo , jag ärbåde hetro och kristen (har till och med stödröstt på KD) men jag gillar Pride för det är fest, party och inte minst uppkäftighet. Gita Visst är det fest, även barnen får vara med... Varning för stötande video: https://www.youtube.com/watch?v=3adatEVSL9M
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2016, 20:49)  Eftersom du i inlägget jämför din åsikt med Stintans och detta på ett nedlåtande sätt. Skriv bara vad du själv tycker utan jämförelser så blir det trevligare på forumet. Det var ju Stintan som tyckte att det var frågan om hyckleri, inte jag och det får hon gärna tycka. Jag däremot har en helt annan åsikt får jag då inte hänvisa till det jag protestera emot? Snälla du, all form av debatt blir ju helt omöjlig om man inte får tala om vad man tycker är fel! Gita
Jubbe063
20-06-2016, 20:15
CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:15)  Påminn mig gärna varför vi tycker detta är ok på våra gator... Bara trevligt CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 19:28)  Motfråga: varför inte? Precis CITAT (Huggorm @ 20-06-2016, 19:32)  Ja, man kan fråga sig om en heterosexuell porrfestival hade fått hållas på samma sätt.
KD tar ännu ett steg mot sin egen undergång. De lämnar alla sina konservativa värderingar och snart har de inget kvar alls som kan locka några väljare. Porr och porr, det är ju högst subjektivt. Naket, spejsat o galet är inte direkt porr vad jag kan se
Aqvakul
20-06-2016, 20:16
CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:26)  Jo , jag ärbåde hetro och kristen (har till och med stödröstt på KD) men jag gillar Pride för det är fest, party och inte minst uppkäftighet. Gita Jag är också hetro och egentligen lite pryd, men gillar Pride av samma skäl som du. Sen är den kanske inte så spännande som den var förr, mer förutsägbar... Själv blev jag mer imponerad av ett gäng bögpoliser som gick i sina uniformer med plakat i Edinburgh när jag var där 2009, än halvnakna Pride-firare... Det är säkert många som röstat på KD som går på Pride. Men när KDs ledare går på Pride blir det mer problematiskt, eftersom det finns starka krafter inom partileden som är klart homofoba.... Funderingen är om man visar en sak utåt, men har en annat tonläge internt. (Samma kritik brukar riktas mot t.ex. en del muslimska ledare i Sverige)
Jubbe063
20-06-2016, 20:16
CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:35)  Skulle jag klä mig så på gatan tar polisen mig för förargelseväckande beteende... Vilket är helt rätt...
Stackars barn som deltar i detta dekadenta sexuella jippot... Varför stackars barn? Tror nog föräldrar och barn gemensamt kan själv besluta vad de vill se eller inte . Behövs inga moral poliser.
Gossen Ruda
20-06-2016, 20:40
CITAT (Gita @ 20-06-2016, 21:01)  Det var ju Stintan som tyckte att det var frågan om hyckleri, inte jag och det får hon gärna tycka. Jag däremot har en helt annan åsikt får jag då inte hänvisa till det jag protestera emot? Snälla du, all form av debatt blir ju helt omöjlig om man inte får tala om vad man tycker är fel! Gita Det finns olika sätt att uttrycka sig. Först citerar du Stintan och sen vänder du dig direkt till henne och kritiserar hennes inställning vilket jag reagerar på, dessutom med en nedlåtande ton. Det räcker med citatet och sen att du framför din åsikt utan att dra in Stintan. Dvs din åsikt om ämnet och inte om Stintans åsikter. Det är dessa ständiga små påhopp och nålstick som sänker debattnivån. Kan du inte se själv problematiken får jag förslå en PR-konsult.
segelbåt
20-06-2016, 20:44
CITAT (Jubbe063 @ 20-06-2016, 21:16)  Varför stackars barn? Tror nog föräldrar och barn gemensamt kan själv besluta vad de vill se eller inte . Behövs inga moral poliser. Antar att du är bög så då förstår jag att du vill se halvnakna läderbögar som leker med dildos... Däremot är jag tveksam till om barn bör utsättas för det. Sedan förstår jag inte varför man måste deklarera sin sexuella läggning offentligt. Jag har aldrig känt något behov av att stå halvnaken på ett lastbilsflak och skrika att jag är hetero.
Gossen Ruda
20-06-2016, 21:08
Min enkla åsikt om priderörelsen är att det tycks finnas gott om sexualdårar där eller åtminstone översexuella personer. Jag har inget emot nakenhet, är lite av nudist på landet, men finner det osmakligt att tvinga på andra min nakenhet så det är bara där och bara när jag är ensam. Det skall fö givetvis vara samma regler i ett demonstrationståg som i samhället i övrigt beträffande nakenhet. Beträffande principen att så fort någon kille har skaffat sig en pojkvän så måste hela världen få veta det gör att jag blir lite skeptisk till gayrörelsen. Hur äkta är dessa känslor? God natt.
*Stintan*
20-06-2016, 21:15
CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 19:35)  Skulle jag klä mig så på gatan tar polisen mig för förargelseväckande beteende... Vilket är helt rätt...
Stackars barn som deltar i detta dekadenta sexuella jippot... Ja om det inte vore i prideparaden skulle dom nog också bli tagna för förargelseväckande beteende.
*Stintan*
20-06-2016, 21:32
CITAT (Gita @ 20-06-2016, 20:20)  .........
Nu får du lov att precisera lite.... är det Annie och Ebba ( två framgångsrika unga kvinnor) du ogillar eller är det den politik som deras partier står för som du inte tycker om. Gita Finns ingen som helst anledning att precisera.
sparvuggla
21-06-2016, 05:08
Kärlek är tydligen fel enligt vissa. Dom föredrar IS sätt att leva.
sparvuggla
21-06-2016, 06:05
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2016, 21:43)  Nu har Ebba Busch Thor aviserat att hon ska gå med i Pridetåget genom Sthlm. För mig klingar det falskt men hon kanske tror hon kan fiska röster. Ja jag brukar kalla kd för de skenheliga..............
CITAT (Aqvakul @ 20-06-2016, 21:16)  Jag är också hetro och egentligen lite pryd, men gillar Pride av samma skäl som du. Sen är den kanske inte så spännande som den var förr, mer förutsägbar... Själv blev jag mer imponerad av ett gäng bögpoliser som gick i sina uniformer med plakat i Edinburgh när jag var där 2009, än halvnakna Pride-firare...
Det är säkert många som röstat på KD som går på Pride. Men när KDs ledare går på Pride blir det mer problematiskt, eftersom det finns starka krafter inom partileden som är klart homofoba.... Funderingen är om man visar en sak utåt, men har en annat tonläge internt. (Samma kritik brukar riktas mot t.ex. en del muslimska ledare i Sverige) Om homofoba krafter/falanger inom partierna skulle utgöra ett hinder för partiledaren att gå med i Pride-paraden så skulle inga partiledare överhuvud taget få gå med. Homofoba krafter finns ju i varierande grad inom samtliga partier och inte minst inom socialdemokratin (kanske beroende på hög medelålder hos såväl S- som KD-medlemmarna, en generationsfråga m.a.o). Partiledarna står ju faktiskt för partiernas officiella hållning i denna och andra frågor. Gita
CITAT (sparvuggla @ 21-06-2016, 07:05)  Ja jag brukar kalla kd för de skenheliga.............. ....... och vad brukar du kalla homofoba krafter hos er på vänsterkanten då? För så naiv är du väl ändå inte att du tror att sådana inte finns. Gita CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 22:32)  Finns ingen som helst anledning att precisera. Hoppsan, hoppsan! Precisera inte.... var bara lite nyfiken på hur du tänkte. Gita
Aqvakul
21-06-2016, 14:32
CITAT (Gita @ 21-06-2016, 14:43)  Om homofoba krafter/falanger inom partierna skulle utgöra ett hinder för partiledaren att gå med i Pride-paraden så skulle inga partiledare överhuvud taget få gå med. Homofoba krafter finns ju i varierande grad inom samtliga partier och inte minst inom socialdemokratin (kanske beroende på hög medelålder hos såväl S- som KD-medlemmarna, en generationsfråga m.a.o). Partiledarna står ju faktiskt för partiernas officiella hållning i denna och andra frågor. Gita Jo, men inom KD är detta en mer central fråga, där meningsmotsättningarna också varit tydliga bland de förtroendevalda. Många partiföreträdare är milt sagt negativa till avvikelser från den heterosexuella normen. Känns definitivt som att partiledarens ställningstagande och partiets officiella dokument är mer av en PK-fasad än en politisk övertygelse. Men vi får väl se hur man handlar när sakfrågorna kommer upp på bordet. Ord utan handling är ingenting värt.
CITAT (Aqvakul @ 21-06-2016, 15:32)  Jo, men inom KD är detta en mer central fråga, där meningsmotsättningarna också varit tydliga bland de förtroendevalda. Många partiföreträdare är milt sagt negativa till avvikelser från den heterosexuella normen. Känns definitivt som att partiledarens ställningstagande och partiets officiella dokument är mer av en PK-fasad än en politisk övertygelse. Men vi får väl se hur man handlar när sakfrågorna kommer upp på bordet. Ord utan handling är ingenting värt. Nu tror inte jag att det är riktigt som du påstår, men om så är fallet så tycker jag EBT är värd en stor eloge för att hon har styrka och mod nog att stå upp för HBQT-gruppen trots de konservativa "gammelgubbarna" som i så fall finns i partiet. Tror du förresten att någon protesterat om charmige, supergullige Affe-Paffe Svensson deltagit i paraden? Gita
Gossen Ruda
21-06-2016, 15:53
Om någon har homofobi är det verkligen synd om den personen och hen kan inte hjälpa det. https://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi
sparvuggla
21-06-2016, 16:32
CITAT (Gita @ 21-06-2016, 15:10)  ....... och vad brukar du kalla homofoba krafter hos er på vänsterkanten då? För så naiv är du väl ändå inte att du tror att sådana inte finns. Gita Det är du som inte tycks förstå hur det ligger till. kd med sina skenheliga pingstpastorer mm har nog procentuellt sett långt större antal gammaldags homofober än vänstersidan. Och inte tycks du veta att v har drivit mest även dom här frågorna liksom all jämställdhet. Läs på lite innan du gör bort dig igen.
Jubbe063
21-06-2016, 16:57
CITAT (segelbåt @ 20-06-2016, 21:44)  Antar att du är bög så då förstår jag att du vill se halvnakna läderbögar som leker med dildos... Däremot är jag tveksam till om barn bör utsättas för det.
Sedan förstår jag inte varför man måste deklarera sin sexuella läggning offentligt. Jag har aldrig känt något behov av att stå halvnaken på ett lastbilsflak och skrika att jag är hetero. Vill jag inte se halvdana människor så går jag inte dit där sådana finns. Så enkelt är det. Vill du inte se Pride, låt bli att gå dit då. Sen vad vad barnen får se eller inte se är upp till deras föräldrar, inget du behöver moralpredika över. Tror nog föräldrarna kan fatta dessa beslut själva.
segelbåt
21-06-2016, 17:04
CITAT (sparvuggla @ 21-06-2016, 17:32)  Det är du som inte tycks förstå hur det ligger till. kd med sina skenheliga pingstpastorer mm har nog procentuellt sett långt större antal gammaldags homofober än vänstersidan. Och inte tycks du veta att v har drivit mest även dom här frågorna liksom all jämställdhet. Läs på lite innan du gör bort dig igen. Fast det är ju därför det är kul att det finns böghatare inom vänstern. Jan Myrdal tex är ju en känd homohatare. Vänsterpartiet dåliga på hbt-frågorBäst är Folkpartiet, Miljöpartiet och Feministiskt initiativ, som alla röstar och enkätsvarar till hundra procents överensstämmande med RFSL ställningstagaden.
Sämst är Sverigedemokraterna(46,7%), följt av Kristdemokraterna(76,1) och Vänsterpartiet(80%).http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2...icle18873791.abCITAT (Jubbe063 @ 21-06-2016, 17:57)  Vill jag inte se halvdana människor så går jag inte dit där sådana finns. Så enkelt är det. Vill du inte se Pride, låt bli att gå dit då.
Sen vad vad barnen får se eller inte se är upp till deras föräldrar, inget du behöver moralpredika över. Tror nog föräldrarna kan fatta dessa beslut själva. Så jag skall undvika centrala Stockholm bara för att sexuellt avvikande personer skall tramsa runt med löskukar på gatorna? Tycker du det är okej att barn utsätts för halvnakna läderbögar som viftar med dildos så hoppas jag verkligen att du inte har barn...
*Stintan*
21-06-2016, 17:42
CITAT (segelbåt @ 21-06-2016, 18:04)  Fast det är ju därför det är kul att det finns böghatare inom vänstern. Jan Myrdal tex är ju en känd homohatare. Vänsterpartiet dåliga på hbt-frågorBäst är Folkpartiet, Miljöpartiet och Feministiskt initiativ, som alla röstar och enkätsvarar till hundra procents överensstämmande med RFSL ställningstagaden.
Sämst är Sverigedemokraterna(46,7%), följt av Kristdemokraterna(76,1) och Vänsterpartiet(80%).http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2...icle18873791.abSå jag skall undvika centrala Stockholm bara för att sexuellt avvikande personer skall tramsa runt med löskukar på gatorna? Tycker du det är okej att barn utsätts för halvnakna läderbögar som viftar med dildos så hoppas jag verkligen att du inte har barn... Det där blir ju helt snett om man inte läser hela artikeln som för övrigt är flera år gammal. Det handlade ju om på EU-nivå och vad man tycker EU ska besluta om. Är man då emot EU som v så är ju svaren ganska självklara. På nationell nivå hade det helt klart blivit andra svar från V. Synd att det fortfarande finns människor med en sån tråkig attityd mot HBTQ-personer. Så mycket kan du väl planera att du kan hålla dig ifrån prideparaden den dagen den pågår om du inte vill se dom. Det finns nog värre saker barn dagligen ser och matas med av diverse media än några "halvnakna läderbögar" en dag om året. Tror nog också att föräldrarna kan fatta beslut själva ang. sina barn.
sparvuggla
21-06-2016, 17:53
CITAT (*Stintan* @ 21-06-2016, 18:42)  Det där blir ju helt snett om man inte läser hela artikeln som för övrigt är flera år gammal. Det handlade ju om på EU-nivå och vad man tycker EU ska besluta om. Är man då emot EU som v så är ju svaren ganska självklara. På nationell nivå hade det helt klart blivit andra svar från V.
Synd att det fortfarande finns människor med en sån tråkig attityd mot HBTQ-personer. Så mycket kan du väl planera att du kan hålla dig ifrån prideparaden den dagen den pågår om du inte vill se dom. Det finns nog värre saker barn dagligen ser och matas med av diverse media än några "halvnakna läderbögar" en dag om året. Tror nog också att föräldrarna kan fatta beslut själva ang. sina barn. Precis. Det nya för mig är att segelbåt tycks vara fördomsfull homofob. Det trodde jag inte men nu vet jag. Det är den människosynen som vill föra vårt samhälle tillbaks till medeltiden.
Jubbe063
21-06-2016, 18:07
CITAT (segelbåt @ 21-06-2016, 18:04)  Så jag skall undvika centrala Stockholm bara för att sexuellt avvikande personer skall tramsa runt med löskukar på gatorna?
Tycker du det är okej att barn utsätts för halvnakna läderbögar som viftar med dildos så hoppas jag verkligen att du inte har barn... Dagens I - lands problem. Året har 365 dagar. Pride paraden pågår några timmar en dag på året. Dessutom har Stockholm rätt många gator där inga nakna människor syns ens då. Vad jag tycker om att barn ser detta är helt orelevant, det är helt upp till barnens föräldrar att fatta beslut om vad de ska få se eller inte.
CITAT (sparvuggla @ 21-06-2016, 17:32)  Det är du som inte tycks förstå hur det ligger till. kd med sina skenheliga pingstpastorer mm har nog procentuellt sett långt större antal gammaldags homofober än vänstersidan. Och inte tycks du veta att v har drivit mest även dom här frågorna liksom all jämställdhet. Läs på lite innan du gör bort dig igen. Snälla du, så naiv du är. Hur gammal är du? Mellan- eller högstadiet? Kanske borde du ta och läsa på lite om hur man för inte allt för längesedan behandlade bl.a homosexuella i de nu fallna socialistiska diktaturer som tycks vara dina förebilder innan du gör bort dig allt för mycket. Om din ton och din syn på dem som inte tänker som du (i det här fallet medlemmar i pingstkyrkan) och som du faktiskt inte vet ett dugg om vore lite mindre obehglig och nedlåtandeskulle man kunna avfärda dig med ett skratt. Om du inte förstår att både före detta kommunister och pingstpastorer kan utvecklas så är du bara dum. Gita,humanist men inte medlem i Pingstkyrkan, inte ens troende.
segelbåt
21-06-2016, 18:12
CITAT (*Stintan* @ 21-06-2016, 18:42)  Det där blir ju helt snett om man inte läser hela artikeln som för övrigt är flera år gammal. Det handlade ju om på EU-nivå och vad man tycker EU ska besluta om. Är man då emot EU som v så är ju svaren ganska självklara. På nationell nivå hade det helt klart blivit andra svar från V.
Synd att det fortfarande finns människor med en sån tråkig attityd mot HBTQ-personer. Så mycket kan du väl planera att du kan hålla dig ifrån prideparaden den dagen den pågår om du inte vill se dom. Det finns nog värre saker barn dagligen ser och matas med av diverse media än några "halvnakna läderbögar" en dag om året. Tror nog också att föräldrarna kan fatta beslut själva ang. sina barn. Flera år gammal? Den är från 2014... Och om nu vänsterpartiet är så måna om hbtq, varför vill de fylla landet med folk från Mellanöstern? Det är ingen hemlighet att de inte accepterar sodomiter. Se bara på Rissne pride förra veckan, stenkastning, bränder och misshandlar... http://www.expressen.se/nyheter/tva-missha...ride-evenemang/
CITAT (segelbåt @ 21-06-2016, 19:12)  Flera år gammal? Den är från 2014... Och om nu vänsterpartiet är så måna om hbtq, varför vill de fylla landet med folk från Mellanöstern? Det är ingen hemlighet att de inte accepterar sodomiter. Se bara på Rissne pride förra veckan, stenkastning, bränder och misshandlar... http://www.expressen.se/nyheter/tva-missha...ride-evenemang/Alldeles riktigt. I de flesta muslimska länder är det ju t.o.m. dödstraff för utförd/utlevd homosexualitet. Detta borde vara något för "vår vän" Sparvuggla att ta tag i och arbeta emot. Men hon/han väljer istället att kasta skit på EBT som ju nyss tagit ställning för HBTQ-gruppen. Ynkligt! Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2016, 21:40)  Det finns olika sätt att uttrycka sig. Först citerar du Stintan och sen vänder du dig direkt till henne och kritiserar hennes inställning vilket jag reagerar på, dessutom med en nedlåtande ton. Det räcker med citatet och sen att du framför din åsikt utan att dra in Stintan. Dvs din åsikt om ämnet och inte om Stintans åsikter. Det är dessa ständiga små påhopp och nålstick som sänker debattnivån. Kan du inte se själv problematiken får jag förslå en PR-konsult. Svårt att bemöta ett inlägg utan att dra in den som framför budskapet. Men om jag förstår dig rätt är det "nono" att ha synpunkter på Stintans inlägg/åsikter. Varför det? Den som sticker ut hakan får väl också tåla en och annan smäll, även Stintan, eller hur? Vet du vad? Jag kommer alltid att i mån av tid/möjlighet bemöta dumheter oberoende från vem det kommer. Den sen som vill dra på sig "offerkoftan" får väl göra det, det struntar jag i. Gita
*Stintan*
21-06-2016, 18:56
CITAT (segelbåt @ 21-06-2016, 19:12)  Flera år gammal? Den är från 2014... Och om nu vänsterpartiet är så måna om hbtq, varför vill de fylla landet med folk från Mellanöstern? Det är ingen hemlighet att de inte accepterar sodomiter. Se bara på Rissne pride förra veckan, stenkastning, bränder och misshandlar... http://www.expressen.se/nyheter/tva-missha...ride-evenemang/Värnar man om alla människors lika värde så är det inget motsatsförhållande. För du kan väl inte mena att man måste vara homofob för att välkomna flyktingar från mellanöstern?
Aqvakul
21-06-2016, 18:56
CITAT (Gita @ 21-06-2016, 19:39)  Svårt att bemöta ett inlägg utan att dra in den som framför budskapet. Men om jag förstår dig rätt är det "nono" att ha synpunkter på Stintans inlägg/åsikter. Varför det? Den som sticker ut hakan får väl också tåla en och annan smäll, även Stintan, eller hur?
Vet du vad? Jag kommer alltid att i mån av tid/möjlighet bemöta dumheter oberoende från vem det kommer. Den sen som vill dra på sig "offerkoftan" får väl göra det, det struntar jag i. Gita Ordet är fritt, men varför dessa ständiga personliga nålstick?
segelbåt
21-06-2016, 19:10
CITAT (*Stintan* @ 21-06-2016, 19:56)  Värnar man om alla människors lika värde så är det inget motsatsförhållande. För du kan väl inte mena att man måste vara homofob för att välkomna flyktingar från mellanöstern? Förväntar du dig att man ska precisera sig när du själv inte gör det??? Eller bara kommer med tramsiga motfrågor. CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 22:32)  Finns ingen som helst anledning att precisera. CITAT (*Stintan* @ 20-06-2016, 19:28)  Motfråga: varför inte? Men ok, jag skall inte lägga mig på din nivå... Nej, man måste såklart inte vara "homofob" för att välkomna flyktingar men om du släpper in en massa rävar i hönshuset för att skydda rävarna mot jägarna i skogen så kan du inte bli förvånad om hönorna stryker med, det är ju liksom du som valt att släppa in rävarna, fullt medveten om vad rävar tycker om hönor...
CITAT (Aqvakul @ 21-06-2016, 19:56)  Ordet är fritt, men varför dessa ständiga personliga nålstick? Jag uppfattar inte detta som nålstick. Stintan gör ett inlägg där hon kallar EBT för hycklare, jag svara på detta att jag inte håller med eftersom jag uppfattar det som beundrandvärt av EBT att stå upp för bl.a homosexuella . Bra, nog om detta om inte Rudan hade gett sigin i debatten och kallar det för ett personiligt påhopp att hävda att Stintan har fel. Jag förstår verkligen ingenting, hur skall man kunna debattera om man inte får hävda att någon har fel. Nu är det helt enkelt så att Stintan och jag har helt olika åsikter om det mesta och en helt olik livssyn så varför i all världen skulle jag inte opponera. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|