C
Jag har kopierat Hanif Balis text som ger ett intressant perspektiv på dagens debatt (debattklimat)
"En familj med fyra barn i Storstockholm med genomsnittshyra kan plocka ut 33 000 kr netto i olika bidrag via socialen och Försäkringskassan.
Gissa hur mkt de får ut om en i familjen börjar jobba med en normal ingångslön på 18 000?
33 000 kr. Trots 160 timmar mer slit.
Gissa hur mycket de får ut om båda vuxna i familjen börjar jobba med en ingångslön på 18 000?
34 000. Så +1000kr för 320 timmars mer slit (exklusive kostnader för arbete som lunch, transport etc)
PS. När jag publicerade dessa uppgifter igår på Twitter utan källhänvisning (med flit) så framträdde ett otroligt intressant fenomen från vänster.
"Lögnare", "Varför ljuger du?", "rasist propaganda", "Brunt siffertrix", "husblatte" var några av kommentarerna. Till och med några kändisar som Soran Ismail gav spridning till lögnanklagelserna mot mig.
Jag visste ju att detta skulle ske, en klassisk politisk fälla. Så idag publicerade jag mina källor (se bifogade skärmdumpar från socialstyrelsen och försäkringskassan uträkningar). Tystnaden är total.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=101...e=3&theater* Vi har alltså så höga bidrag i Sverige att t.o.m vänsterfolk som vill ha höga bidrag inte tror på det. *
Now thats ironic.
(Hyran på 12515 kr är enligt Försäkringskassans föreskrifter om acceptabel genomsnittshyra för 4 barn i Storstockholm)
Så visst är det här med källa viktigt, eller hur?
Gita