CITAT (*Stintan* @ 15-07-2016, 11:24)

Det du säger Gita är att det är invandrarkillar som står för sexövergreppen till största delen eller har jag missuppfattat det? Vad har du för belägg för det?
Inte så konstigt att anmälningarna ökat. Ingen anmälde väl förr någon som bara tafsade men på senare tid har detta tafsande uppmärksammats enormt mycket och blivit sexuellta övergrepp och alla uppmanas att anmäla. Tror inte för en sekund att svenska killar är mindre skyldiga till sånt än invandrarkillar tvärtom. Den största orsaken tror jag är att det dricks och langas så förbannat mycket på festivaler och liknande så folket helt tappar omdömet. Jag tror inte att invandrarkillar dricker lika mycket som svenska killar...rätta mig om jag har fel.
Tror inte heller att porrfilmer har så stor betydelse i sammanhanget då är nog brist på grundläggande värderingar hemifrån en större orsak
Du uppfattar mig nog i stort sett rätt.
Sexövergrepp, från att tafsa till regelrätta våldtäkter, beror med all säkerhet inte på okontrollerbar sexlust utan på brist på respekt. Det kan du säkerligen hålla med om.
Kanske kan du också hålla med om att kvinnosynen hos en del invandrare, både muslimer och andra grupper t.ex kristna från mellanöstern med en väldigt stark hederskultur är helt oacceptabel i ett modern och fritt land
(Ja, överallt egentligen) För min del är jag övertygad om att denna förfärliga kvinno/människosyn man har väger tungt om man skall försöka hitta en anledning till de alltmer ökande övergreppen
Bara här, i den lilla ort jag bor, har det under våren varit flera incidenter där gäng av invandrarkillar attackerat/förgripit sig på tonårsflickor. Detta i samband med skolavslutningar och festivaler/gatufester.
Samma otäcka människosyn gäller fö hur många muslimer ser på HBTQ-personer. I flertalet muslimska länder är det dödsstraff på utövad homosexualitet.
Så klart är inte alla svenska killar /män änglar och det finns naturligtvis sådana som begår övergrepp även bland dem. Men detta med gruppvåldtäkter och/eller att hela gäng ger sig på ensamma tonårsflickor är något ganska ovanligt bland svenskar.
Kalla mig rasist om du tycker att du behöver vara PK, men rasist är jag inte med vänner från jordens alla hörn och från de flesta religioner. Däremot finns det värderingar och kulturyttringar som jag aldrig någonsin kommer att acceptera.
Gita