CITAT (Gunilla T @ 15-07-2016, 19:32)

Japp, jag slarvade med namnen, jag menade Gun Heimer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gun_HeimerOm du vill tro att en grupp välutbildade kvinnor bestämmer sig för en konspiration och överlämnar en falsk forskningsrapport till myndigheterna där de medvetet förfalskar och överdriver våldet som kvinnor utsätts för så står det dig fritt att tro det. Men det är inte så man lär sig något nytt...jag antar att du inte läst den.
Du använder våldsoffren som ett argument i debatten om invandring, det tycker jag illa om.
Nej, du verkar missförstå det mesta. Fast vad skall man räkna med när du envist hänvisa till en gammal rapport med Eva Lundgren som huvudförfattare som dömdes ut redan när den kom. Heimer visar väl inte världens bästa omdöme här och är nog gladast om rapporten för alltid begravs.
Nej, jag är absolut inte mot invandring och självklart skall vi ta emot flyktingar och hjälpa dem så gott vi kan.
Fast vi skall också ställa krav, vill du bo i Sverige skall du följa svensk lag och i offentligheten leva efter svenska värderingar när det gäller kvinnosyn m.m. Om inte, omedelbar utvisning!
För att vi inte skall få enormt stora/större problem framöver så måste vi sätta ner foten och tydligt tala om vad som är OK och vad som inte är OK.
Ställde en fråga tidigare vad du anser om muslimers syn på HBTQ-personer fast du ville inte svara så jag följer upp med följande.
Tycker inte du också att något är rasande fel när tolv- trettonåriga flickor inte kan besöka ett badhus utan bli antastade av skäggbarn och ensamkommande tonårskillar. Sån är väldigt många småflickors verklighet.
Men du tycker att vi skall tiga för invandrarnas skull!!!
Gita