CITAT (Gita @ 17-07-2016, 17:33)

Det du hänvisar till är ju inte en objektiv källa och har inget med polisen att göra som du försöker få det att se ut som. Länken går till en bloggare långt ute på vänsterkanten. Underliga källor du väljer för dina påståenden, som Eva Lundgren tidigare i tråden.
Tycker du inte att det är dags att tala klarspråk och benämna saker vid deras rätta namn? Inte minst för den stora majoriteter av invandrare som accepterar våra lagar och värderingar och sköter sig skull.
Tycker inte du som jag att vissa invandrargruppers kvinnosyn och vad som följer därav är ett problem?
Gita
P.s Ta det nu inte som jag försöker trycka på dig några åsikter, jag ställer bara frågor D.s
..och så talar du om för mig hur jag skall reagera...
Jag har ingen aning om bloggens politiska hemvist men jag bedömde det som ett seriöst försök att bemöta de tolkningar som gjorts. Oavsett det så säger handläggare på BRÅ att denna kod inte är en brottskod, självmord är inget brott t.ex. Jag ser inte heller världen i svartvitt, oavsett politisk hemvist så kan även de som inte delar de egna värderingarna ha något viktigt att säga. Och ja, för att vara övertydlig så tycker jag även ibland att moderaterna kan har fångat något viktigt.
Jämställdhet är en fråga om rättvisa, demokrati och mänskliga rättigheter. Vackra ord som har stor betydelse för våra samhällen. Och ja, det är illa, mycket illa om vi inte kan bevara vår strävan till ett jämställt samhälle och allt som går en annan väg måste fördömas och motarbetas, i övrigt håller jag med Madeleine Albright..
Och vet du vad Gita, jag börjar tycka att detta käbbel och ordklyverier inte är vare sig lustigt eller särskilt kul längre med tanke på vad som händer i världen och även i vår närhet. Jag tror faktiskt du är samhällsintresserad liksom jag och det som händer i vår närhet, Turkiet, Nice, Paris och även i USA är illavarslande tecken på att världen som vi känner den har förändrats - till det sämre.
Man kan bomba sönder samhällen, man kan utöva dödsstraff, avsätta korrupta regimer men idéerna lever vidare och jag tror vi behöver varandra vi människor med vår tro på demokrati, jämställdhet och jämlikhet.