CITAT (Huggorm @ 23-07-2016, 08:37)

Åtminstone förr tror jag bilköpande män mera tänkte i termer av reparation och underhåll när de köpte bil - de ville ha en som var enkel och logisk att greja med och som höll länge. Det var därför exempelvis renault var en typiskt kvinnlig bil, de skruvade ju aldrig själv. Men idag lagar ju inte männen heller sina bilar själv, de har mist det praktiska handlaget och intresset.
Men i övrigt håller jag med om att idén i startinlägget är fel. Jag har inte sett att kvinnor skulle ha närmare till personangrepp i en diskussion än män.
Ganska intressant frågeställning, jag vet faktiskt inte riktigt. Kanske har kvinnor i allmänhet lättare att falla i gropen och gå på personer istället för åsikter. Fast det finns förstås män som är riktiga kärringar i detta avseende.
När det gäller exemplet med bilen ovan så stämmer det med 100 % på min man. För honom har reparationer och underhåll stor betydelse vid bilköp, medan jag vill hävda att det numera är så mycket elektronik i bilarna så att man kan bara göra minimalt själv
Gita
Redigerat av Gita: 23-07-2016, 08:47