Det här är inget som jag har hittat på utan har bla lyssnat på föredrag om kvinnligt resp manligt sätt. Från föredraget, som hölls av en kvinna, kommer jag ihåg;
En man och en kvinna var ute på en resa med bil. De passerar ett cafe och kvinnan säger att det där verkar vara ett trevligt ställe. Jaha, svarar mannen och fortsätter att köra. Då det inte efter ett tag dykt upp något mer ställe blir stämningen i bilen irriterad, då fikatiden överskridits med råge. Kvinnan säger att jag sa ju att vi skulle stanna och fika på cafeet. Man svarar att det har han inte hört. Kvinnan menade att de skulle stanna och fika genom att säga att det var ett trevligt cafe där. Mannen i samma situation hade sagt där är ett cafe och där kan vi stanna och fika. Konklusion; män och kvinnor säger en sak på olika sätt.
Sen är ju odla ett för litet underlag för att dra några generella slutsatser, dock kan jag tycka att ni går hårt åt Gita många gånger i onödan, en hel del av vad hon skriver har faktiskt substans. Om man i stället ägnar sig åt att diskutera ämnet i stället för att ge ett omdöme om personen för att den har en viss åsikt, så skulle det gå mycket lättare här på forumet.
|