Att vara missbrukare tror jag inte är något som många väljer inte heller att vara ute när det är 30 minus grader om man hade andra möjligheter.
Jag anser att det är som en sjukdom , och även om dom "faller igenom gång på gång bord det finns någonstans där dom kan få komma in och värma sig och sova.
Jag tänker bara på vilken drog kaffe och cigarett var för mig
Nu mer har jag minskat mitt begär tillbara kaffe
men alla som håller på någon slags "drog" vet hur svårt det är att sluta för nog finns det alltid en anlednign till att ta en till ???? ( det var SÅ jobbigt ....Det var så god mat .....Jag tog ett glas vin ....jag blev så glad , gud jag har så mycket och stressigt ---ja ni känner väl till dom där ursäkterna )
Och hur ska det då inte vara för någon som inte har något alls och kanske inte ser nån ljusning heller.
Dessutom vet jag inte HUR behandlingen av missbrukare ser ut ...
jag har svårt att tro att den är så där JÄTTE BRA med tanke på hur besparingar drabbar samhällen i övrigt.
Att uteliggare blir fler och fler är ju skrämmande och inte alla är missbrukare heller .Det kan nog drabba en kanske lättare än man kanske tror .
Bara en stilla tanke så här en lördag kväll
Godnatt vi kanske ses imorgon .
Jo föresten en rolig sak mitt i elände 4 av mina hoyor börjar sätta knopp för första gången

STOLT