Jag var också nyttig igår. Jag hann med att träna en timme. Sedan var jag i affären och handlade mat.Efter detta gick det av bara farten att stoppa tomtarna i sommarsömnen.

, ta ner adventsstjärnorna och ljusstakarna.. Vi fick en soffa av min moster förra helgen som vi inte hunnit att ställa på plats eftersom granen stod på hörnbordet i den gamla och granen skulle ut först innan vi flyttade ut den gamla soffan. Så granen åkte ut. Jag fick sedan dammsuga barr i hela hörnan. När jag ändå var i farten tog jag och dammsugade av den gamla soffan. Och sedan moppade jag golvet under soffan. Det var ett tag sedan.
När mopp och dammsugare var framme tog jag sovrummet, hallen, resten av vardagsrummet och i köket lade jag mig på alla fyra och skrubbade golvet. Dessutom tvättade jag för första gången ordentligt sedan innan jul.
Min sambo fick de stora äran att bära bort soffan (med viss hjälp så klart), dessutom fick han laga mat. Fattas förresten bara annat när jag städar hela kåken och tvättar och....
Jag satte mig sedan nöjd ner i den nya mysiga soffan och tittade på film med gott samvete... Det dröjde inte länge innan jag sov framför TV:n.
Ciczi
Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com
"Mest klorofyll vinner!!!"