... tänker motsatt situation där kvinnan visat sig utan slöja och blir !stenad!. Eller kör bil och hamnar i fängelse....
det handlar om kulturkrockar,skall vi tillåta att europa går bakåt eller skall vi hålla fast vid vår utveckling de senaste hundra åren? Det var skamligt även för svenska kvinnor att visa håret fram till c.a 1850-60. Även i min barndom gick landsbygdsbefolkningen i hycklen och jag kommer ihåg farmor som alltid utomhus bar hatt eller hyckle och då snackar vi 60-tal. Det var också ett religiöst påfund parad med manligt griseri. Skall vi tillbaks? i min värld är slöjan ett uttryck för religiöst förtryck och ett medel för muslimerna att se till att kvinnan inte är jämställd utan hålls tillbaka. vi har i Sverige kämpat i 100 år mot att religionen skall ha stort inflytande på politik o vardag. Vi är det land i världen som kommit längst i jämställdhet (även om det är mer att göra). skall vi tillbaks?
Invandrarna måste lära sig att de inte bor i sitt hemland,här gäller andra regler. Såg ett program i gårdagens tv om en lärare som kämpade med sina elever,alla invandrare. Hon försökte lära ungarna svenska traditioner men som hon sa,när ungarna kommer hem på kvällen så återvänder de till somalien,etiopien,Irak,syrien m.fl. För i hemmen är det som i hemlandet,t.o.m TV:n sänder program över satelit på hemspråket. Integration? Inget intresse....
|