CITAT (Fröken Odört @ 19-09-2016, 18:37)

""
Det är ju det jag svarar på hela tiden. Men visst, jag kan ta det igen. Orsaken till att S påtalar hur SD tycker i denna fråga är för att SD ljugit för sina väljare och sviker dom nu ännu en gång. Tänk själv, de vill ha ett "svenskt" Sverige, men röstar emot ett förslag som skulle gynna svenska företag med svensk arbetskraft. Deras handling missgynnar en hel del av deras väljare, trots att de lovat att bevaka deras intressen.
Det har inget som helst att göra med det du tror om att man som arbetare inte skulle få rösta höger om man vill eller så, det är SD:s handlingar de har fokus på, inte deras väljares bakgrund.
själva lagförslaget har jag inte diskuterat men det gynnar definitivt inte svenska företag.
Det blir ju så att det bara är några företag som kan lägga anbud vilket snedvrider konkurrensen.
vidare bryter det ju mot EU-regler då utländska företag då blir undantagna vilket ger dem en bra sits gentemot svenska företag.
Nej,förslaget är ett beställningsjobb från LO och är inget genomtänkt förslag utan tvärtom.
Skall du gynna svenska företag kan ju ett första steg vara att ta ner arbetsgivaravgifter så att lönekostnaderna blir mer harmoniserade med övriga nordeuropa.
givetvis är det så att man inte kan tvinga någon att rösta på ett visst sätt men jag kommer ihåg när jag som grön industriarbetare fann mig tvångsansluten till s iom att jag var fackmedlem.
Det togs senare bort när protesterna blev för höga men tendensen tycks fortfarande sitta i.