CITAT
själva lagförslaget har jag inte diskuterat men det gynnar definitivt inte svenska företag.
Nu läste du återigen inte det jag skrev, jag skrev "svenska företag
med svensk arbetskraft"
"
CITAT
Skall du gynna svenska företag kan ju ett första steg vara att ta ner arbetsgivaravgifter så att lönekostnaderna blir mer harmoniserade med övriga nordeuropa
."
Visst, bara det att då kan vi säga adjö till välfärden, då det är företagen som står för den största delen av notan, inte skattebetalarna.
"
CITAT
Det blir ju så att det bara är några företag som kan lägga anbud vilket snedvrider konkurrensen.
"
Intressant det där med snedvriden konkurrens, det påminner mig om den snedvridna marknaden som råder nu, där svenska bönder får lägga ner eftersom Svensson och offentliga sektorn helst vill köpa fläskkarré för 29:90 per kilo från billiga länder där djuren mer eller mindre badar i antibiotika och där vi betalar hantverkare via akassan eftersom Knuts badrum renoveras av polacker som får sova på spånskivegolv i hus som inte är färdigbyggda, bara för att företaget inte vill ge dom en lön de kan klara sig på i det här landet. Men det kanske inte är snedvridet enligt dig?