Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hvad vilja Liberalerna
          sparvuggla
          Inlägg 20-09-2016, 11:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Det tycks vara fullskaligt krig inom liberalerna. Har dom inte lite fel namn på partiet? Skärskilt liberala är dom inte iaf. Björklund ska vara ensam diktator, ingen annan får säga vad man tycker. Ja, ett parti till på den borgerliga kanten som får svårt att nå 4% nästa val.

Jonas Sjöstedt har rätt, liberalerna var mer liberala på Bengt Westerbergs tid.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 20-09-2016, 15:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 149
          Medlem nr: 82 744

År 2010 skrev Lena Sundström boken " Världens lyckligaste folk" , kanske inte en av de mest välskrivna böckerna men hon beskrev en process som fastnade i mitt minne, nämligen hur de övriga politiska partierna i Danmark närmade sig Dansk Folkeparti och hur det rasistiska partiet så småningom blev rumsrent.

Ända sedan dess har jag undrat vem och vilket parti i Sverige skall bli den första att bjuda in SD. Nu skedde det häromdagen men jag får nog erkänna att jag aldrig hade gissat på majoren.

Att sedan Birgitta Ohlsson, som är en lysande politiker och vågar stå upp för sina ideal blir offentligt ifrågasatt av de egna ger dåliga vibrationer så hur är det fatt egentligen?

Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-09-2016, 23:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gunilla T @ 20-09-2016, 16:00) *
          År 2010 skrev Lena Sundström boken " Världens lyckligaste folk" , kanske inte en av de mest välskrivna böckerna men hon beskrev en process som fastnade i mitt minne, nämligen hur de övriga politiska partierna i Danmark närmade sig Dansk Folkeparti och hur det rasistiska partiet så småningom blev rumsrent.

Ända sedan dess har jag undrat vem och vilket parti i Sverige skall bli den första att bjuda in SD. Nu skedde det häromdagen men jag får nog erkänna att jag aldrig hade gissat på majoren.

Att sedan Birgitta Ohlsson, som är en lysande politiker och vågar stå upp för sina ideal blir offentligt ifrågasatt av de egna ger dåliga vibrationer så hur är det fatt egentligen?

Något jag missat? när blev SD inbjudna till L?

Bråket om birgitta Ohlsson är det gamla vanliga när det gäller birgitta. det är inte första gången.
          Birgitta tillhör partistyrelsen och ingen vill se hennne försvinna därifrån.
          Men iom det ställs det ju krav på att inordna sig i ledet.
          Har partiledningen kommit överens i en fråga kan inte en fortsätta att driva en annan åsikt.
          funkar inte i andra partier,inte heller i L.
          Håller med om att birgitta är en lysande politiker men tyvärr har hon svårt att acceptera majoritetsbeslut.
          Ulf

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 21-09-2016, 08:59
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 149
          Medlem nr: 82 744

CITAT (malarmaster @ 21-09-2016, 00:30) *
          Något jag missat?

Ja, att attitydförändringar sällan sker med jordskredsliknade brak utan med små förskjutningar i kombination med en rationell förklaring.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 21-09-2016, 20:02
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gunilla T @ 21-09-2016, 09:59) *
          Ja, att attitydförändringar sällan sker med jordskredsliknade brak utan med små förskjutningar i kombination med en rationell förklaring.

du får nog ge en förklaring på vad du menar. L har inte bjudit in SD till varken förhandlingar,samtal eller annat.
          vidare har en enig partiledning förklarat att L kommer aldrig att söka stöd av SD i kommande regeringsställning
          eller förhandla i frågor om röstningar i riksdagen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-09-2016, 21:01
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malarmaster @ 21-09-2016, 21:02) *
          du får nog ge en förklaring på vad du menar. L har inte bjudit in SD till varken förhandlingar,samtal eller annat.
          vidare har en enig partiledning förklarat att L kommer aldrig att söka stöd av SD i kommande regeringsställning
          eller förhandla i frågor om röstningar i riksdagen.

Björklund tycker att SD ska behandlas på samma sätt som V som ju får vara med vid överläggningar eftersom taktiken att frysa ut SD visat sig få motsatt effekt och gjort att SD fått ökat stöd istället för, som man trodde/önskade, minskat.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Inlägg i den här tråden
          sparvuggla   Hvad vilja Liberalerna   20-09-2016, 11:50
          Aqvakul   Nej, fy för majorens kravliberalism!   20-09-2016, 12:50
          malarmaster   Björklund tycker att SD ska behandlas på samma sät...   22-09-2016, 07:39
          *Stintan*   är det fel? Jag tycker att man skall behandla alla...   22-09-2016, 08:10
          *Stintan*   Majoren lever sen länge på övertid men som ensam t...   20-09-2016, 15:29
          Huggorm   Birgitta Ohlsson är snarast vänsterliberal och om ...   20-09-2016, 19:17
          Aqvakul   Cecilia Malmström känns som ett starkt namn.   20-09-2016, 19:21
          Mjärden   Jag tycker Björklunds förslag var bra - sätt stopp...   20-09-2016, 20:26
          malarmaster   Det tycks vara fullskaligt krig inom liberalerna. ...   20-09-2016, 23:37
          segelbåt   Senaste mätningen: När mätningen gjordes gick Lib...   21-09-2016, 23:54
          Mjärden   Det var många ord om litet,kunde ha kortats ner oc...   22-09-2016, 21:53
          Gunilla T   Miljö och naturvård har inget värde för Liberalern...   05-10-2016, 09:15
          sparvuggla   Miljö och naturvård har inget värde för Liberalern...   06-10-2016, 05:06

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 07:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon