CITAT (Gossen Ruda @ 30-10-2016, 19:26)

Gita snackar skit som vanligt. Enligt Sara Danius berättade Dylan att han blev mållös när han fick höra om priset och att han visste inte vad han skulle säga. Kanske därför det varit så tyst? Man han är väldigt glad över priset och tackar givetvis ja.
i detta har nog gita fel. personligen tycker jag inte att varken litteraturpriset eller fredspriset är särskilt märkvärdiga.
Men för övriga Nobelpriser anses det vara det finaste man kan få inom den vetenskapliga världen och jag håller med.
litteraturpriset är ju mer trångsynt finkultur och påverkar knappast samhället,fredspriset har tyvärr också blivit politiskt och ibland undrar man hur de tänker när de utser vinnare.
Att man i år valde Dylan är ju lite grand att komma bort från finkulturen men personligen skiter jag i vem som får litteraturpriset,köper aldrig en författare bara för den sakens skull och Dylan har jag aldrig gillat så huruvida han får pris eller ej skiter jag i.
Men en jävla stropp verkar han vara i vilket fall.
Övriga nobelpris brukar jag dock kolla vad det handlar om och tittar gärna på inervjuer med pristagarna.
deras upptäckter för ju mänskligheten framåt och många upptäckter kommer vanligt folk till del i vardagen.
Ulf