Ursäkta att det har tagit sin tid innan jag har fortsatt att skriva i tråden, men det har kommit lite annat emellan. Men vad gör det, kvar ligger boken bredvid soffan och nu har jag äntligen läst vidare. Jag tänker att den som vill kan läsa boken, skriva några meningar eller bidra till diskussionen på annat sätt får göra det efter eget huvud och intresse.
Jag börjar med lite tankar kring hur de använder djur som en del av kretsloppet. Det är imponerande att läsa hur de låter hönsen städa upp i växthuset och grisarna böka runt i trädgårdslanden. Deras rekommendationer att hellre ge djuren en mindre ny yta i taget är bättre eftersom de bökar runt mer på djupet då låter klokt.
Själv har jag varken djur eller så stora odlingsytor, men jag drömmer om att ha höns någon gång i framtiden. Kanske ett mobilt hönshus är bra, sådant som finns på bild i boken. Fast för min del kanske det snarare blir ett fast hönshus. Tänk att kunna hämta in ägg varenda dag och ha gott om kyckling i frysen!
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|