förstår att vänstersidan är orolig då det nu visat sig att de flesta av SD sympatisörerna faktiskt tillhör LO-grupperna,alltså S väljare som hoppade av till främst M under Reinfeldt och nu går till SD istället för att gå tillbaks till fållan.Jo,någonstans måste ju sossarnas 20-25% hamna när de inte längre röstar på S. under S storhetstid hade de ju 45-50% sv rösterna,nu nere på runt 27 enl. senaste mätning. hur stoppa SD? främst genom att politikerna visar vilken vision de har för vårt samhälle. Nu går vi in i Almedalsveckan och lämnade Järna veckan som tydligt blev en flopp. Får se vilka partiledare som kommer med politik istället för personangrepp,med lösningar på de problem vi står inför. S har ju lämnat walkover då de tydligt saknar visioner och inte tänker sig att utnyttja den enorma exponering som Almedalsveckan ger inrikespolitiken. politikintresserade har ju nu ett eldorado framför TV.n då man sänder många timmar om dagen.
Men för att stoppa SD krävs framförallt praktisk politik. det som svenska folket kräver är 1. en bostadspolitik som håller,det fattas enormt mycket bostäder och hittills är det mest prat som kommer.Man ägnar sig inte åt de problem som gör att bostadsbyggandet hålls nere. 2. En jobbpolitik som håller. just nu är det högkonjuktur och arbetslösheten växer.Nu förklarar man det med att de nyanlända plockas in i systemet och fastnar där. det är ju bara en delförklaring då huvudproblemet är 3. skola och utbildning som släpar efter.lärarbrist ,löneproblem,diciplinproblem och skolor där de flesta elever inte pratar svenska.Den kommunala skolan har misslyckats då ojämlikheten mellan kommunerna växer.Även här är orättvisan mellan lärarlöner något som bidrar till problemen. yrkesutbildningar som saknar elever och linjer på gymnasier som läggs ner pga lärarbrist och saknat elevunderlag,i yrken som idag är bristyrken. 4.Vården. Också här är det främst personalbristen som ställer till det med långa vårdköer som följd. För dåliga lönenivåer och för lite skillnader mellan yrkeskategorierna gör att få vill vidareutbilda sig.det ihop med oftast en urusel planering och organisation gör att den offentliga vården håller på att krascha.Den privata sektorn klarar sig betydligt bättre. 5. polis och lag o ordning. Precis samma problem här,en total felorganisation ihop med dåliga löner gör att polisen i dagsläget MINSKAR trots fler resurser.Regeringen står totalt handfallen. grundproblemet,de dåliga lönerna diskuteras inte ens,bara att antalet poliser måste öka. 6. Integration som inte funkar o aldrig har gjort det. Polisen lämnar över i problemområdena pga resursbrist (personal) och de kriminella kan fritt växa sig starka.Narkotika säljs öppet och de boende trakasseras. Vi ser samma mönster upprepas som i Europa där man nu i stort har öppet krig mot dessa ligor.Vi har inte kommit dit än men är på god väg.
Kom till rätta med ovanstående så tappar SD sitt väljarunderlag.trots att jag är Liberal så förordar jag också en restriktiv flyktingpolitik. Sverige har fått nog och vi klarar inte detta längre.tom i min lilla kommun har vi fått ett av södra Sveriges värsta problemområde.polis saknas och invånarna börjar känna sig rädda. SD:s väljarunderlag växer stadigt och i min valkrets röstade 30% på SD i förra valet.Nästa val 30-50%? I min kommun byggs väldigt lite,industrin flyttar eller läggs ner och inga nyetableringar sker.trots södra Sveriges bästa kommunikationer och närhet till kompetens. Men det är lokalpolitik och hänger ju inte ihop med rikspolitiken,men folk här misströstar och flyttar ifrån kommunen. De som flyttar hit är placeringar från migrationsverket och som så småningom hamnar i kommunens försörjningsplan.
|