CITAT (segelbåt @ 03-07-2017, 10:23)

Varför tramsar du? Det är ett 1 år gammalt förslag så nog vet du att det handlar om att satsa på närproducerad mat.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/s...a-lite-flexibelNär du kallar det nazistiskt och att man "troligen vill svälta ut araberna" om man vill satsa på närproducerad mat så undrar jag om du är nykter?
Var det inte du som utnämnde dig själv till politisk expert och dumförklarade alla oss andra? Jösses...
Visst tramsar jag o jag gillar att använda ironi. En del förstår inte det.
Nej,man har lagt motion och man hade det med i sin budget men faktum är att det redan finns beslut på att man i första hand skall inhandla ekomat och närproducerat. tror att senaste beräkning var att man uppnått 40% andel.men det handlar ju också om kostnader och vad är närproducerat? Producerat i skåne eller Västergötland?
Själv tyckte jag motionen i sin grundform var rolig,nästan underlag för ett revynummer. att SD sedan förklarar att bananer var undantagna ökar ju bara komiken. Man hade förstått (troligen efter googling) att bananer inte växer i den svenska skogen.
Och tro mig,av de SD ledamöter som sitter i Alvesta är deras IQ i klass med deras skonummer.Yttrar sig aldrig och dirigeras av sin partiordförande.