CITAT (segelbåt @ 03-07-2017, 11:10)

Sedan förstår jag inte riktigt trådstarten. Vill man stoppa SD som parti eller vill trådskaparen stoppa folk från att rösta på SD?
Eller vill han stoppa folk från att ha "SD-åsikter" rent allmänt?
Jag tänkte väl närmast på hur de andra partierna skall agera för att inte SD skall växa sig så stora att de får så mycket röster i valet att det blockerar regeringsbildningen. Malarmästaren verkar vara fast i den beskrivning som varit gängse att det är ett nazistiskt parti, men som inte påverkat sympatierna för SD, snarare tvärtom. Om man i stället som rudan kunde ta ner och förenkla ett parti som kanaliserar invandrarmotståndet. De partier som genererar röster till SD är V, M och C samt kanske i viss mån L, övriga partier försöker i stället att föra fram en egen politik på invandring och migration, som om den lyckas kommer att "smälta ner" SD. När det finns partiledare som Annie Lööv som går ut och förordar fri invandring kan man tänka sig att rösta på SD i ren protest.
Jag har lite idéer om hur man skulle kunna ändra på invandrings- och integrationspolitiken och därmed göra SD mindre intressant, men det tar jag i ett kommande inlägg.