CITAT (Tapio @ 04-07-2017, 21:56)

Halaj!
Såsom varandes odlas lilla husrasist ger du mig kalla kårar. Men ändå, trots allt, får jag tacka dig för googletipset.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WVq5K/...radios-sd-skylt//T
jag googlade på segelbåts tips och jag fick då insikt i var han hämtar sina intryck.
inlägget avseende SVT kan knappast kallas fake news då demonstrationer mot åkesson faktiskt fanns och organiserades av flera.Att reportern ställer en skylt synlig i bilen kan man tolka som reporterns egna åsikt eller ett klantigt beslut. I vilket fall var det inte fake news då det inte var svt själva som tog upp det.
I fallet CNN tror jag hellre på de källor som stöder cnn:s version.
Att man innanför en avspärrning tog in en del demonstranter för att låta dem visa att muslimer inte stöder terrorism.
Utanför avspärrningen fanns enligt flera källor fler demonstranter i samma syfte men av säkerhetsskäl och troligen av inspelningsskäl gjorde man en delvis riggad inspelning.
Det gör det inte till fake news för det innebär att man själva forslat dit dessa människor och utrustat dem med lämpliga attribut.
konstigt nog är det ingen som lagt in CNN:s sändning på Youtube men däremot har flera filmer lagts in av aternativa media,dvs höger och rasistorganisationer. Källor som man vet vinklar och hittat på för sina syften.
det finns dock flera källor som försvarar CNN och beskriver den verkliga situationen,källor som är betydligt trovärdigare.
Det är det här med källkritik,segelbåt. Läsa på rasistsidor ger en skev verklighetsbild.