CITAT (Mjärden @ 05-07-2017, 20:38)

Annie Lööf uppmanar till att stå upp mot nazism och annan extremism. Hon avsåg Nordiska Rikspartiets marsch i Falun första maj. Hon tog även upp islamistisk extremism och det "knöt sig i magen när hon tänkte på dådet i Manchester". Men med tanke på att hon pläderat för fri invandring (hört en siffra på 4 milj, men kan inte verifiera den) är hon inte rätt person att föra fram detta budskap. Jag skall förklara varför.
I Falun var det 500 nazister som tågade och kan då kanske uppskatta dem till det dubbla i Sverig dvs ung samma antal som det finns radikala islamister enl Säpo. I Tyskland beräknar man att det finns 12000 högerextrema extremister och ca 10000 radikala islamister. Tyskland har tagit emot en mångdubbelt större invandrare än Sverige och därav kan man dra den slutsatsen att båda grupperna ökar i takt med antalet invandrare.
Jag tycker därför inte att Annie Lööf kan beklaga sig över ökad extremism i Sverige och fortsätta att vara för fri invandring. Om C tog tillbaka detta förslag skulle trovärdigheten öka.
ps. personligen är jag emot all form av extremism vare sig den kommer från höger-, vänster- eller islamistkanten.
nu är det ju inte invandring vi har utan asylsökande,det är en enorm skillnad.
invandring är reglerad och då söker man inte asyl utan det är ett helt annat regelverk.
Invandring betyder att om du är icke EU medborgare måste du ha ett arbete i Sverige innan du kommer samt att arbetsgivaren verifierar att det är så.det skall också vara ett bristyrke där ingen annan har kunnat fylla platsen.
För EU medborgare är det fri rörlighet att komma hit o söka jobb,du har tre månader på dig,sedan måste du återvända hem.Får du jobb så gäller samma regler för dig som för en infödd.
Varför är det så svårt att se skillnaden?
Och långt ifrån alla asylsökande får stanna utan skickas tillbaks.
Jag tror knappast att centern har fri invandring på sitt program. Om så vore måste det finnas ett regelverk då Sverige INTE kan ta ansvar för folk som kommer hit på vinst o förlust.Saker som bostad o arbete måste i så fall invandraren själv ta ansvar för,likaså sjukvård m.m om denne inte får ett jobb.
Det är ju reglerat inom EU men gäller alltså inte icke EU medborgare.
extremism lär vi inte lösa,det finns även inhemska varianter både på vänster o högerkanten.