Jag har googlat, både nu och tidigare, men man får bara upp partsinlagor. Vad gäller danskt grundvatten är det deras problem, man får väl utbilda bönderna mer. När man pratar om grundvattnet i Sverige klumpar man ihop alla bekämpningsmedel och man får läsa ordentligt för att se att man menar Totex strö. Det håller jag med om är ett problem men varje ämne har sin nedbrytningstakt så man får inte blanda ihop sakerna. Jag hittade en motion skriven av en svamlande MP-politiker, full av felaktigheter. Jag förstår att människor som inte har stor bakgrundskunskap kan bli uppskrämda. Ofta hänvisas till diverse undersökningar som visat på alla risker men sällan länkar dit.
Vad gäller glyfosat i urin så är det bara en tysk undersökning på 2000 frivilliga som visat det, men givetvis slår man på stora trumman och säger att ALLA tyskar har glyfosat i urinen. Lite överdrivet och sen kan man fundera hur personerna valts ut, eller har de anmält sig frivilligt? Inte ott ord om hur de kan ha fått i sig medlet. Jag är djupt skeptisk tills mer information kommit.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|