Jag blinkar också så tidigt jag kan för att andra bilister ska kunna planera sin körning "bättre". Jag blir sååååå irriterad när bilister inte kan blinka - ibland står man i en korsning och väntar och så när bilen är nästan framme - DÅ blinkar den/de

Något som jag också tycker är väldigt irriterande är alla som kör om på tvåfilig motorväg, även fast det ïnte är någon annan trafik runtom så svänger de in så snävt framför en att man nästan får bromsa

Även fast det inte är mycket trafik på motorvägarna så använder jag blinkers vid filbyte och önskar att alla gjorde det, ibland är man på väg att accelerera och rätt som det är svänger en bil in framför en från vänsterfilen - efter att den åkt där ett bra tag.
Medans vi ändå är inne på trafik så vill jag passa på att uppmana alla gångtrafikanter, cyklister mm att använda reflexer - mycket reflexer! Nu när det är så mörkt så är många som mörka skuggor vid vägkanten och på gångvägar - även fast man är på gångväg så måste man ju ibland över ett övergångsställe och då kan det ju vara bra att synas bättre.