Hur man kan blanda in att hon har druckit det hon druckit frivilligt är det väl ingen som förstår.. Vad spelar det för roll?? Dom har ändå ingen som helst rätt att utnyttja henne bara för att hon är frivilligt full, om hon nu ens var det frivilligt.
Sen att man får olika straff för att mörda någon beroende på vilket vapen man använder (pistol ger t.ex. mycket längre straff än alkohol+bil) är ännu ett exempel på hur sjuka lagar/straffskalor vi har i det här landet. Man kan tycka att vissa amerikanska stater har sjuka lagar och att det är onödigt med hundra/tusentals års fängelsestraff, men vad är det inte då att ge 10-12 år i fängelse med många långa permissioner för samma brott..?? Det senare är sjukare i mina ögon. Straff som vägs mot det man har gjort är rätt väg att gå. *tycker*
Ja, det betyder att våldtäktsmän borde bli våldtagna som straff, mördare borde dö. Egentligen borde våldtäktsmännen också dö eftersom dom fullständigt förstör en stackars människas liv och därför inte borde få leva något riktigt liv själva.
Tyck gärna att jag låter omänskligt hård, jag har inget till övers för såna som förstör andra människors liv.
--------------------
//Niklas
|