CITAT (amaira @ 27-01-2005, 12:35)
[
Instämmer med tyckandet att "glada abortbarn" känns högst osmakligt. Vad är egentligen tanken bakom? Finns det någon, mer djupare tanke menar jag. (inte att "bli berömd", utan att vilja säga något, visa på något)
Kanske en protest mot "en lättvindighet" vad gäller abort som "preventivmedel" i samhället?? En tendens att det inte är katastrof att inte skydda sig mot graviditet, därför att då gör man med "lätthet" abort istället?
Jag har ingen aning, jag bara "tänker". Ofta har ju konstverk något högst påtagligt som konstnären vill peka på, t.ex "osmakligheten" att ta allför lättvindigt på aborterade foster...`???
Funderar amaira...
Ja hennes tanke är tydligen att det var bra för barnet, det hade inte varit bra att föda ett barn halvhjärtat, de har det mycket bättre i himelen än om de hade fötts enligt henne

tilläggas att hom är för aborter, hon har själv gjort en och går omkring med en t-shirt med texten "jag har oxså gjort abort".
Visst är det bra med aborter om barnet är oönskat eller sjukt, men att sälja lyckliga abortbarn i form av smycken tycker jag är osmakligt.
krister