Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Problem med rabatten i zon 6, Hur få till en enhetlig rabatt?
          Farbro-Barbro
          Inlägg 28-01-2005, 14:08
          Länk hit: #1

Gäster
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 4 920

Förra sommaren anlade jag en ny rabatt, ganska lång sådan. Jag hade bestämt mig för att den skulle gå i vitt, rosa, cerise-lila. Väl ute på handelsträdgården insåg jag att det finns väääldans mycket fint att välja på, så jag kom hem med en massa olika fina perenner smile.gif Färgsättningen blev väl bra, den är jag nöjd med. Däremot blev det totalt sett en ganska spretig och mindre tjusig rabatt, helhetsintrycket blev inte alls bra sad.gif . Så nu behöver jag råd!!! I dagsläget finns där: praktmalva, orientlilja, höstflox, sköldpaddsört, lupin, blodnäva, mjölkklocka, pion och nån till lilja som jag inte minns namnet på. Hur gör jag? Planterar jag in några gröna "lummiga" plantor mellan allt blommande för att täcka upp? Eller har jag lite för mycket blommor? Tar allt sig med tiden, är det jag som har för bråttom och vill ha allt färdigt och fint fort?? De flesta blommorna är ju ganska höga, borde jag ha valt lägre sorter? Behöver väl inte tillägga att jag är novis inom detta område och behöver alla goda råd och tips som kan ges wub.gif .

Tack på förhand!
          //Farbro-Barbro, zon 6

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 28-01-2005, 19:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Västerbotten smile.gif Bodbysund o du ?
          sju år med schyssta lökar , men det mesta har hänt de senaste 5 smile.gif

Så perenner själv är jättekul -kom till såforum om du har lust med sånt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          man tackar för beröm , men jag fotar bara det snygga kom ihåg det LOL wink.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-11-2025, 05:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon