CITAT (gammelnalle @ 28-01-2005, 17:35)
Var nyligen på en resa utomlands och då kom denna fråga upp. Bl.a. med Amerikanare (USA). De förfasade sig över att jag betalade 32% direkt i inkomstskatt men medgav samtidigt att de hade en förfärligt hög AVGIFT på sina försäkringar för sjukvården. Och då förfasade man sig över att jag bara betalar 150:- för ett läkarbesök och 200:- för en operation....
Dessutom beklagade man sig över vägtullarna...
I det land som jag besökte, hade bl.a. poliserna så låga löner att MUTOR var vardagsmat.....
Jag 'är tacksam över att vi i Sverige har GRATIS (för den enskilde eleven) utbildning för våra ungdomar upp till 20år, Fri tandvård upp till 18år....
Och JA! Jag är Glad och tacksam över att jag kan betala skatt!!!

-_- :) :)
Jag är också glad för allt vi får för skatterna. Skola, omsorg och sjukvård...
få är väl t.ex de som skulle ha råd att hämta ut sina mediciner om vi inte hade högkostnadsskydd. Jag skulle definitivt inte...om jag inte hade Göran Perssons inkomster
Men... inte glad för t.ex bilskattehöjningen... många,många vägar är av usel kvalitet... bilägare åsamkas stora kostnader pga eftersatt (obefintligt) vägunderhåll. Vart tar bilskattepengarna vägen?
Men om vi tänker efter så har vi det så förbaskat bra i vårt land (de allra flesta) Vi bor bra och har råd med TV, dator, internetuppkoppling, telefon, mobiltelefon, bil eller åtminstone cykel eller moped mm.mm.
Vi kan äta oss mätta varje dag... det är inte heller alla ute i världen förunnat.
Egentligen har vi sååå mycket att vara tacksam för fast vi glömmer ofta bort det och bara ser det "dåliga".
Så känner jag det iaf.
och jag är glad att jag hittade till Odla.nu (tack Maudan!)