Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Allium=bolltistel
          Farbro-Barbro
          Inlägg 30-01-2005, 20:44
          Länk hit: #1

Gäster
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 4 920

Jag tycker att allium (är det förresten samma sak som bolltistel tror jag att det heter?) är en sån vacker blomma, är det en perenn eller sår man den som en sommarblomma? När sår man den, är den "svår", vilka färger finns det? Ska den stå själv eller tillsammans med andra i en rabatt?

Frågvis Farbro-Barbro unsure.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 30-01-2005, 23:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag har Lammöron , Hosta , Mertensia och fa Lungört -pulmonaria kring mina allium lökar
          Tegel-jag skulle gå med teglet i ngn närliggande rabatt o ta solnedgångsnyanser -inte orange , gillar inte det heller men aprikos -citron gul , gräddvit ,vit , brun , koppar + ngn riktigt mörkt rödbladig uppstickare ..

och i övrigt hålla mej till den färgskala du valt -rosa lila vit -som i din befintliga rabatt -variationerna i den färgskalan är oändliga ...
          Allium -finns att köpa som lök både vår o höst men höstplantering ger bäst resultat i norr
          Vill ha väldränerat o noll vinterväta -= nema problema i norr

Här är en jättebra o billig löksajt som jag vet att Lulebor beställer ifrån . håll utkik här
          Annars kan du höra av dig med pm till mej , om du vill ha ngt o inte kommer upp i 90 euro själv =fraktfritt
          Best tider brukar vara feb mars, för sommarperenner o sommarlökar o augusti sept -för vårlök
          Blombollarna -eurobulb -beses på egen risk smile.gif

ne , jag bor inte här , bara nästan -det gror ju så himla sakta .... blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
          En aprikos sak ..

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 23:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon