CITAT (Micke @ 04-02-2005, 20:07)
Har redan länge tyckt att detta forum lider av vissa grälsjuka typers inlägg, men återkommer envist trots att jag flera gånger svurit för mig själv: nu får det vara nog! Varför återkommer jag? Fyra orsaker: Cilla, Åsa i Mälardalen zon 2, Andreas i Uppsala och Gammelnalle.
De fyra tycks ha så mycket att ge både när det gäller sakkunskap och inspiration.
För egen del har min interna tröskel för att själv bidra med något (i de andra avdelningarna) höjts betydligt efter att ha sett all sk-t en del får i nacken här i Småpratsavdelningen. Jovisst, man behöver ju inte delta i eller ens läsa något där, men ett och annat kollar man ändå in och ju mer av grälsjukan man då (ofrivilligt) ser av desto högre blir tröskeln att aktivt delta. Åtminstone jag får liksom en dålig smak i munnen av det.
Sedan hjälper det inte att jag är medveten att de övriga avdelningarna är praktiskt taget fria från grälsjukan. Men allt sitter ju mellan öronen i mitt eget huvud, ingen annan kan eller ska lastas för det. Å andra sidan kanske jag inte är helt ensam om det här tänkandet här på forumet...
Micke
Woops

.
Fyra nämda, och vi resterande ... "vi" på småprat...
Tillhör vi dem som ger dålig smak i munnen?
Får du dålig smak i munnen av grattis-önskningar, t.ex?
Eftersom du inte bett om det, behöver du ju inte säga "tack",
och, det är ju mycket möjligt, att det är fler som tycker som du, att det är dumt och fånigt att "gratta medlemmar" på ett trädgårdsforum.
Men nog är det många som också tycker det är trevligt

!
Jag t.ex. Både att bli grattad, och att gratta!! Jag tycker ju det är så roligt att göra grattis-kort

. Och lika roligt är det att titta på andras grattishälsningar.
Tycker JAG. Men "jag" är också en medlem, och mitt tyckande har också tyngd.
Är det obehaglig att vara här, så låt bli. Men varför få andra att uppleva sig "obehagliga", andra som inte har gjort nåt, innan du "låter bli"?
En liten allmän fråga - nu har jag lämnat "dig", Micke - eller ett litet allmänt tyckande kanske jag ska skriva:
Vad gör ett forum levande?Kan det vara att folk skriver i det????
"Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak!"
I några inlägg kommer frågor varför det skrivs så lite.
I andra inlägg kommer frågor varför det skrivs så mycket.
Heja!!
Skriv för guds skull, fortsätt SKRIV!
Många kanske känner sig undanskuffade och "oskyldigt dömda": men STANNA KVAR, för annars blir ju bara den otrevliga stämningen kvar.
Den ska väl inte få "vinna"...
Vi har alla olika sätt att uttrycka oss på, och det är lätt att "ta åt sig" av orden som kommer fram på ens egen privata skärm.
Så är det väl ... vet inte hur det skulle kunna vara på nåt annat vis.
Men EN sak VET jag!
Och det är att ALLA har rätten att skriva här.
Och INGEN har rätten att "göra påhopp".
Men var går gränsen, mellan att "tala om vad man tycker" och "att göra påhopp"?
När kan man säga vad man tycker, och när ska man låta bli?
Bör man fullständigt låta bli att "tycka"? Eller låta bli att tala om hur man känner eller reagerar?
Hur i jösse namn bär man sig
åt för att ingen ska bli sårad??
Går det ens?
Jag tycker ändå att det märks att det är ett "moget" forum! I jämförelse med vad man kan se ibland...
Heja Odlas forum,
och HEJA för
småprat

/amaira

.