|
går in på odla.nu och läser mindre och mindre på detta forum. jag tycker det har spårat ur lite för mycket. det är inte längre så seriöst. jag använder mer och mer forumet på aot. där är många personer inne och där pratas det om växter, vilket man som forumist är intresserad av. mvh inger
Små prats avdelningen är väl tänkt till att avhandla lite diverse ämnen! Inte bara växter... Till dessa frågor finns ju alla de andra avdelningarna! Tror du inte att 'växtpratet' avstannar lite så här innan den riktiga säsongen sätter fart? Annlouice
Du har rätt Annlo,småprat är till för allt mellan himmel och jord,vill man enbart pratar om växter så finns det därför avsedda avdelningar,det betyder inte att man inte ska prata odling här. Nu på vintern vill man kanske pratar om annat än bara växter och frösådd.Jag för min del har inte börjat med frösådden,känner inte för det än. Att detta forum har sporat ur tycker jag inte, det heter ja småprat.
zaaritha
04-02-2005, 19:31
Ja--jag är nog en "skyldig"--jag pratar om annat än växter, jag vet!
Inga från Närke
04-02-2005, 19:47
CITAT (igl @ 04-02-2005, 18:13) går in på odla.nu och läser mindre och mindre på detta forum. jag tycker det har spårat ur lite för mycket. det är inte längre så seriöst mvh inger Det är väl inte förbjudet att ventilera all världens problem och få tips om andra saker, eller trösta varandra. Småprat är ju till för ditt och datt, det finns mycket annat som kan vara ibland viktigare att ventilera än trädgård och växter. Det är min åsikt.
Hannele
04-02-2005, 19:48
CITAT (Betty @ 03-02-2005, 11:32) Småprat Trädgårdsprat i största allmänhet. Kanske dax att ändra på underrubriken...  Du är modig, igl. Själv fick jag på fingrarna direkt, när jag föreslog att komplettera Småprat med Trädgårdssmåprat. Det finns ju så mycket, som inte passar under någon speciell rubrik: trädgårdsresor, trädgårdsbutiker, trädgårdsdesign, trädgårdsböcker, -tidningar, frön, osv.
netaave
04-02-2005, 19:53
Är inte det lite säsongsbetonat, det blir nog mer småprat om odla-saker på odlingssäsongen än under odlaviloperioden. själv skriver jag mest under småprat, men läser alla växttrådar och lär mig jättemycket.
Om inte "Småprat" fanns så skulle de andra avdelningarna här fyllas med ganska många "urspårningar från ämnet". Och då skulle många bli irriterade. Kanske en del irriterar sig på Småprat för att det ligger överst, alldeles för lättillgängligt och det första man ser här?
Smed
*Felix matte*
04-02-2005, 19:57
CITAT (igl @ 04-02-2005, 18:13) går in på odla.nu och läser mindre och mindre på detta forum. jag tycker det har spårat ur lite för mycket. det är inte längre så seriöst. jag använder mer och mer forumet på aot. där är många personer inne och där pratas det om växter, vilket man som forumist är intresserad av. mvh inger AoT forumet hade jag glömt, var så länge sen jag kikade in där Nyss tog jag en titt i deras Småprat (de kallar den Smått och Gott) och gissa vad... jo jag hittade bara småprat om dittan och dattan inget om trädgård i den. Men A0T hade också fem (5) avd. där trädgårds/odlarfrågor ventilerades Odla har vad jag ser, tretton (13) avd för sådant. jag skriver precis som Netaave, mest i småprat men läser och är intresserad av främst krukväxter men också trädgårdsodling
Har redan länge tyckt att detta forum lider av vissa grälsjuka typers inlägg, men återkommer envist trots att jag flera gånger svurit för mig själv: nu får det vara nog! Varför återkommer jag? Fyra orsaker: Cilla, Åsa i Mälardalen zon 2, Andreas i Uppsala och Gammelnalle. De fyra tycks ha så mycket att ge både när det gäller sakkunskap och inspiration. För egen del har min interna tröskel för att själv bidra med något (i de andra avdelningarna) höjts betydligt efter att ha sett all sk-t en del får i nacken här i Småpratsavdelningen. Jovisst, man behöver ju inte delta i eller ens läsa något där, men ett och annat kollar man ändå in och ju mer av grälsjukan man då (ofrivilligt) ser av desto högre blir tröskeln att aktivt delta. Åtminstone jag får liksom en dålig smak i munnen av det. Sedan hjälper det inte att jag är medveten att de övriga avdelningarna är praktiskt taget fria från grälsjukan. Men allt sitter ju mellan öronen i mitt eget huvud, ingen annan kan eller ska lastas för det. Å andra sidan kanske jag inte är helt ensam om det här tänkandet här på forumet...
Micke
Kan väl tycka att de som skriver under rubriken småprat inte behöver vara just på ett forum för trädgårdsintresserade. De har sällan några inlägg i andra avdelningar och skulle platsa lika bra i vilket forum som helst. Att man sen läser andras inlägg om odling tycker inte jag är någon anledning eller förklaring. Det kan man ju gå in och göra ändå. Den här avdelningen skummar jag bara av ibland eftersom tonen ofta är ganska elak och nedlåtande samt att den mycket sällan handlar om sånt jag söker på ett trädgårdsforum.
/Åsa
zaaritha
04-02-2005, 20:34
Jag får nog protestera här! Jag skriver även på övriga "rubriker", men tycker --om det nu retar många --att kanske ett nytt ska skapas?? Tycker att vi kan få prata om alltmöjligt! Vet inte vad en ny rubrik ska benämnas? "Prat om allt" ??
CITAT (asno @ 04-02-2005, 20:24) Kan väl tycka att de som skriver under rubriken småprat inte behöver vara just på ett forum för trädgårdsintresserade. De har sällan några inlägg i andra avdelningar och skulle platsa lika bra i vilket forum som helst. Så de som vill skriva i "Småprat" kan lika gärna dra härifrån då? Ska vi stänga ute människor eller vad i helskotta handlar det om? Att få delta i småpratsinläggen, t-r-o-t-s att man kanske inte är helt frälst, eller kanske har a-n-n-a-t att lufta tycker jag är självklart...
Hej Inger! Hur kul har du på AoT's forum? För mig som är amatörodlare, visserligen med ca 15 års erfarenhet, känns AoT's forum stelt och konstigt. Det är kanske därför Allers trädgård skriver så fint om Odla? Här är alla välkomna. Jag har varit med i flera år och visst... ibland tycker även jag att "vad har detta på ett trädgårdsforum att göra"? Men om du lär känna medlemmarna, de flitigaste debattörerna och allas samlade erfarenhet kommer du att upptäcka ett toppenforum! Men du, undvik Småprat!
Gossen Ruda
04-02-2005, 22:02
Så här står det under rubriken till Småprat: "Trädgårdsprat i största allmänhet."
Hannele
04-02-2005, 22:03
CITAT (Annki @ 04-02-2005, 21:51) Hur kul har du på AoT's forum? Där finns också avdelning Smått & Gott. Lättare att hitta än här, mycket tryckande och sökande på odla.nu.
Jag kollade på AOT men tycker det verkar rätt trist där, men det beror nog på att forumet har en annan uppbyggnad... (Jag gillar denna modell bättre...)
kerstin z5-6
04-02-2005, 22:06
För det första heter Aots -småprat - EJ TRÄDGÅRD För det andra är alla välkomna där i alla forum För det tredje är påhoppen här fler vilket är omåttligt trist För det fjärde skulle det väl knappast falla Allers trädgård in att rek en konkurrent tidnings web plats ?
fruberglund
04-02-2005, 22:15
CITAT (adrian @ 04-02-2005, 22:05) Jag kollade på AOT men tycker det verkar rätt trist där, men det beror nog på att forumet har en annan uppbyggnad... (Jag gillar denna modell bättre...)  Jag håller helt med Adrian fast mer ändå  Jag tycker AoT:s forum är helt värdelöst uppbyggt. De kunde gott kosta på sig att uppgradera det! Det är ju skitkrångligt att kolla svar som ploppar upp i alla möjliga rutor, mycket svårare att manövrera än Odlas. Jag tycker småprat är bra!!! Sådär, då fick jag det sagt! Det är skönt att kunna fråga om andra saker än bara trädgård. Nog för att trädgård är huvudintresset men personligen tycker jag det är skönt att kunna prata om annat också, speciellt för en annan som tänker mycket på olika saker hela tiden, hjärnan går oftast på högvarv, är en sån där "tänkare" som måste analysera allt. Då kan det vara skönt att få skriva av sig, vissa av er anser man vara lite av en sorts vänner, även fast man är oense ibland men det är man ju med sina vanliga vänner också. Som jag skrev i en annan tråd, ALLT i livet handlar faktiskt inte om trädgård och ska man stängas ute för att man inte skriver inlägg i de andra avdelningarna titt som tätt då är det nåt fel. Om något ska ändras så tycker jag småprat kunde ligga längst ner på listan i så fall så det inte blir så uppmärksammat. Då kan de som inte är intresserade låta bli att scrolla ner  men låt småprat vara kvar, trädgård eller inte!!!
lisselbo
04-02-2005, 22:16
CITAT (asno @ 04-02-2005, 20:24) Kan väl tycka att de som skriver under rubriken småprat inte behöver vara just på ett forum för trädgårdsintresserade. De har sällan några inlägg i andra avdelningar och skulle platsa lika bra i vilket forum som helst. Att man sen läser andras inlägg om odling tycker inte jag är någon anledning eller förklaring. Det kan man ju gå in och göra ändå. Den här avdelningen skummar jag bara av ibland eftersom tonen ofta är ganska elak och nedlåtande samt att den mycket sällan handlar om sånt jag söker på ett trädgårdsforum.
/Åsa Din ton var väl inte så trevlig här den heller.
Håller med i det mesta Kerstin säger....MEN det kan allt förekomma påhopp på AoT också.... Vet inte hur det är nu men tidigare så förekom det där med...
...och även här påodla är väl alla välkomna överallt....Folk känner inte varandra så väl här som på AoT vilket iaf jag tyckte gjorde att det var svårt att känna sig riktigt "med"....
Sen tycker jag inte det stör alls att det diskuteras alltmöjligt här.....det är ganska intressant tycker jag....MEN en del borde bita sig i fingern innan de trycker på "skicka".... Ofta från 2 sidor....det är aldrig ens fel att 2 träter........
I grund och botten har vi ju odlarintresset gemensamt trots allt....
CITAT (fruberglund @ 04-02-2005, 22:15) CITAT (adrian @ 04-02-2005, 22:05) Jag kollade på AOT men tycker det verkar rätt trist där, men det beror nog på att forumet har en annan uppbyggnad...
(Jag gillar denna modell bättre...) :) Jag håller helt med Adrian fast mer ändå  Jag tycker AoT:s forum är helt värdelöst uppbyggt. De kunde gott kosta på sig att uppgradera det! Det är ju skitkrångligt att kolla svar som ploppar upp i alla möjliga rutor, mycket svårare att manövrera än Odlas. Det är flera inställningar man kan göra på AoT för att det skall passa en bättre....tycker det är helt OK men det är långsammare än odla om man har modem...
*Felix matte*
04-02-2005, 22:30
Så här har Ingemar sagt i en tidigare diskussion om småprats vara eller icke vara. Jag har sparat ett klipp ur hans inlägg som jag tycker säger allt....på ett vänligt sätt.
Forumet är i första hand till för diskussioner om trädgård och odling. I avdelningen ”Småprat” tillåter vi dock att även andra ämnen tas upp. En anledning till detta är att vi då slipper ”småpratet” i de övriga avdelningarna och dessa innehåller därför i stort sett endast sånt som hör hemma där. Sen är det också så att de flesta av oss även har andra intressen vid sidan av trädgården och givetvis ska även dessa kunna dryftas. Det finns en del som inte tycker om den här lösningen utan vill att vi endast ska tillåta trädgårdsrelaterade inlägg, men efter vad jag har förstått tycker de flesta att det är bra som det är. De som inte är intresserade av småpratet behöver ju faktiskt inte läsa det utan kan enkelt hoppa över det.
zaaritha
04-02-2005, 22:34
Exakt! Så, då behövs ju inte nå´n ny rubrik, som jag föreslog.....
kerstin z5-6
04-02-2005, 22:38
Åsa är en ganska ny medlem , om detta är hennes känsla, för småprat kanske vi skulle tänka till om VAD och Hur vi skriver där ... Inte tala om att hon är otrevlig som tycker så ?
Småprat har 79550 svar kl 22:44 2005-02-04 Alla övriga avdelningar tillsammans har 81062 svar. Så det pratas väl mycket "dynga" i trädgårdar? Eller hur? 99,99% av de som har gjort inlägg i denna tråd är mest aktiva i småprat. CITAT går in på odla.nu och läser mindre och mindre på detta forum. jag tycker det har spårat ur lite för mycket. det är inte längre så seriöst. jag använder mer och mer forumet på aot. där är många personer inne och där pratas det om växter, vilket man som forumist är intresserad av. mvh inger Vad Inger besväras av i småprat framgår ju inte. Så alla som far illa av det som står i småprat bör följa Ingemars råd (Bra att du sparade det Agneta)
Varför i hela friden läser man inläggen i småprat om man enbart vill läsa trädgårdsinlägg? I de flesta trädgårdar förekommer det väl småprat med grannar och andra som inte handlar om trädgård. Jag ser avdelningen småprat som en motsvarighet till en stunds prat över staketet. Inte heller jag uppskattar alla inlägg, men inte får det mig att tappa humöret. Det är ju lätt att hoppa över vissa trådar. Inte vill jag avstå från alla glada skratt som småprat bjudit på.
Snöflinga
04-02-2005, 23:17
Varför inte en under-rubrik som "dittan och dattan", alt. "medlemsprat" Det var så sant som fruberglund sa (eftersom jag inte klarar av citerafunktionen) " Då kan det vara skönt att skriva av sig, vissa av er anser man vara lite av en sorts vänner, även fast man är oense ibland men det är man ju med sina vanliga vänner också" Jag gillar småprat, där dryftas allt mellan himmel och jord, katter, hundar, problem av alla de slag, tröst ges och tas... Uppfattar det som ett väldigt socialt forum. Sedan må jag säga att detta med "påhopp och mobbing" är grovt överdrivet. Alla har väl rätt att framföra sina åsikter och bli respekterade för det och samtidigt kunna acceptera att andra kanske inte tycker likadant. Småprat fyller en funktion, ta inte bort det.........
CITAT (Snöflinga @ 04-02-2005, 23:17) Småprat fyller en funktion, ta inte bort det......... Det är ingen som tänker ta bort det!
CITAT (Snöflinga @ 04-02-2005, 23:17) Sedan må jag säga att detta med "påhopp och mobbing" är grovt överdrivet. Alla har väl rätt att framföra sina åsikter och bli respekterade för det och samtidigt kunna acceptera att andra kanske inte tycker likadant.  Ja, det är ju din åsikt - alltså "att detta med 'påhopp och mobbing' är grovt överdrivet". Min åsikt - som jag redovisat i andra trådar - är att mobbningen på Småprat, som enligt min mening stundtals varit mycket grov, haft mycket gemensamt med den som tyvärr äger rum ibland när människor möts öga mot öga. En - eller möjligen ett par få - mobbare har inlett mobbningen mot någon som bedömts sårbar och genom sitt aggresiva och "allvisa" beteende dragit med fler samt skrämt andra, som troligen egentligen skulle vilja ha protesterat mot mobbningen, till tystnad.
zaaritha
05-02-2005, 01:45
Usch--detta med mobbing är känsligt! Jag mobbades i skolan i klass 7--9. För att min far var alkoholist o tjuv, han fick fängelse--men han var ju min far!! Men--mobbingen var hemsk! Jag är 54 år och fortfarande rädd att bli mobbad!
Inga från Närke
05-02-2005, 09:07
CITAT (Lena N @ 04-02-2005, 22:59) Varför i hela friden läser man inläggen i småprat om man enbart vill läsa trädgårdsinlägg?  Det kan ju var så att man får svar på sina frågor fortare här än i de rätta avdelningarna. Då måste man ju bläddra sig igenom och kanske fastnar på något som intresserar. Tycker själva ha upptäckt detta, att några frågar på rätt ställe men får inga svar där och då flyttar de det till småprat. Ett tips! Ni som lägger frågor i de rätta avdelningarna ge en vink i småprat så kan de som vet gå över dit och svara, sedan behöver ni inte vara på småprat igen om ni inte tycker om det. Småprat fyller sin funktion där man får lätta på trycket om allt mellan himmer och jord. Jag är väl en av dem som förekommer mera här än på de andra avd. för jag tycker om att prata om allt inte bara trädgård. Har jag sedan någon fråga så försöker jag lägga dem där de ska. Men för min del räcker det med att gå in läsa alla inläggen där så får jag min kunskap och behöver inte skriva något där. Det finns ju många medlemmar som inte har gjort några inlägg alls i någon avdelning, det tycker jag är mera anmärkningsvärt, varför man vill vara medlem och inte vara aktiv i någon form. Nu har jag sagt mitt, ha en bra dag.
Självklart förstår jag att Allers trädgård inte rekommenderar en konkurrerande tidskrifts forum. Men de hade inte behövt skriva om Odla heller, om de inte hade tyckt att det var bra.  [/QUOTE]
CITAT (Inga från Närke @ 05-02-2005, 09:07) CITAT (Lena N @ 04-02-2005, 22:59) Varför i hela friden läser man inläggen i småprat om man enbart vill läsa trädgårdsinlägg?  Det kan ju var så att man får svar på sina frågor fortare här än i de rätta avdelningarna. I början flyttades inlägg som hamnat "fel" till den avdelningen där det hörde hemma. Ser inte till så många flytt nuförtiden. Och om nån tycker att han/hon inte får svar utan att behöva ta till Småprat, kan det ju bero på att det är en svår fråga? OBS! inte dum fråga - svår!
Jag upplever Odlas forum som aktivt, trevligt, lättnavigerat och med medlemmar som kan allt! Här finns heta diskussioner, tröst om så behövs, hjälp med allt mellan himmel och jord och cyberpolare med samma (och andra) intressen. Har här funnit det jag söker på ett forum. Låt oss fortsätta på samma sätt!
CITAT (Micke @ 04-02-2005, 20:07) Har redan länge tyckt att detta forum lider av vissa grälsjuka typers inlägg, men återkommer envist trots att jag flera gånger svurit för mig själv: nu får det vara nog! Varför återkommer jag? Fyra orsaker: Cilla, Åsa i Mälardalen zon 2, Andreas i Uppsala och Gammelnalle.
De fyra tycks ha så mycket att ge både när det gäller sakkunskap och inspiration.
För egen del har min interna tröskel för att själv bidra med något (i de andra avdelningarna) höjts betydligt efter att ha sett all sk-t en del får i nacken här i Småpratsavdelningen. Jovisst, man behöver ju inte delta i eller ens läsa något där, men ett och annat kollar man ändå in och ju mer av grälsjukan man då (ofrivilligt) ser av desto högre blir tröskeln att aktivt delta. Åtminstone jag får liksom en dålig smak i munnen av det.
Sedan hjälper det inte att jag är medveten att de övriga avdelningarna är praktiskt taget fria från grälsjukan. Men allt sitter ju mellan öronen i mitt eget huvud, ingen annan kan eller ska lastas för det. Å andra sidan kanske jag inte är helt ensam om det här tänkandet här på forumet...
Micke Woops  . Fyra nämda, och vi resterande ... "vi" på småprat... Tillhör vi dem som ger dålig smak i munnen? Får du dålig smak i munnen av grattis-önskningar, t.ex? Eftersom du inte bett om det, behöver du ju inte säga "tack", och, det är ju mycket möjligt, att det är fler som tycker som du, att det är dumt och fånigt att "gratta medlemmar" på ett trädgårdsforum. Men nog är det många som också tycker det är trevligt  ! Jag t.ex. Både att bli grattad, och att gratta!! Jag tycker ju det är så roligt att göra grattis-kort  . Och lika roligt är det att titta på andras grattishälsningar. Tycker JAG. Men "jag" är också en medlem, och mitt tyckande har också tyngd. Är det obehaglig att vara här, så låt bli. Men varför få andra att uppleva sig "obehagliga", andra som inte har gjort nåt, innan du "låter bli"? En liten allmän fråga - nu har jag lämnat "dig", Micke - eller ett litet allmänt tyckande kanske jag ska skriva: Vad gör ett forum levande?Kan det vara att folk skriver i det???? "Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak!" I några inlägg kommer frågor varför det skrivs så lite. I andra inlägg kommer frågor varför det skrivs så mycket. Heja!! Skriv för guds skull, fortsätt SKRIV! Många kanske känner sig undanskuffade och "oskyldigt dömda": men STANNA KVAR, för annars blir ju bara den otrevliga stämningen kvar. Den ska väl inte få "vinna"... Vi har alla olika sätt att uttrycka oss på, och det är lätt att "ta åt sig" av orden som kommer fram på ens egen privata skärm. Så är det väl ... vet inte hur det skulle kunna vara på nåt annat vis. Men EN sak VET jag! Och det är att ALLA har rätten att skriva här. Och INGEN har rätten att "göra påhopp". Men var går gränsen, mellan att "tala om vad man tycker" och "att göra påhopp"? När kan man säga vad man tycker, och när ska man låta bli? Bör man fullständigt låta bli att "tycka"? Eller låta bli att tala om hur man känner eller reagerar? Hur i jösse namn bär man sig åt för att ingen ska bli sårad?? Går det ens? Jag tycker ändå att det märks att det är ett "moget" forum! I jämförelse med vad man kan se ibland... Heja Odlas forum, och HEJA för småprat  /amaira  .
zaaritha
05-02-2005, 18:57
Bra uttryckt !
CITAT (amaira @ 05-02-2005, 12:37) Woops  . Fyra nämda, och vi resterande ... "vi" på småprat... Tillhör vi dem som ger dålig smak i munnen? Får du dålig smak i munnen av grattis-önskningar, t.ex? Eftersom du inte bett om det, behöver du ju inte säga "tack", och, det är ju mycket möjligt, att det är fler som tycker som du, att det är dumt och fånigt att "gratta medlemmar" på ett trädgårdsforum. Men nog är det många som också tycker det är trevligt  ! Jag t.ex. Både att bli grattad, och att gratta!! Jag tycker ju det är så roligt att göra grattis-kort  . Och lika roligt är det att titta på andras grattishälsningar. Tycker JAG. Men "jag" är också en medlem, och mitt tyckande har också tyngd. Är det obehaglig att vara här, så låt bli. Men varför få andra att uppleva sig "obehagliga", andra som inte har gjort nåt, innan du "låter bli"? En liten allmän fråga - nu har jag lämnat "dig", Micke - eller ett litet allmänt tyckande kanske jag ska skriva: Vad gör ett forum levande?Kan det vara att folk skriver i det???? "Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak!" I några inlägg kommer frågor varför det skrivs så lite. I andra inlägg kommer frågor varför det skrivs så mycket. Heja!! Skriv för guds skull, fortsätt SKRIV! Många kanske känner sig undanskuffade och "oskyldigt dömda": men STANNA KVAR, för annars blir ju bara den otrevliga stämningen kvar. Den ska väl inte få "vinna"... Vi har alla olika sätt att uttrycka oss på, och det är lätt att "ta åt sig" av orden som kommer fram på ens egen privata skärm. Så är det väl ... vet inte hur det skulle kunna vara på nåt annat vis. Men EN sak VET jag! Och det är att ALLA har rätten att skriva här. Och INGEN har rätten att "göra påhopp". Men var går gränsen, mellan att "tala om vad man tycker" och "att göra påhopp"? När kan man säga vad man tycker, och när ska man låta bli? Bör man fullständigt låta bli att "tycka"? Eller låta bli att tala om hur man känner eller reagerar? Hur i jösse namn bär man sig åt för att ingen ska bli sårad?? Går det ens? Jag tycker ändå att det märks att det är ett "moget" forum! I jämförelse med vad man kan se ibland... Heja Odlas forum, och HEJA för småprat  /amaira  . Tack, Amaira! Ett strålande exempel på vad som kan hända när man uttrycker sin beundran för några med namns nämnande - men inte alla andra 4-5.000 medlemmar här på forumet. Suck. Det är väl så här Guldbaggevinnarna känner sig dagen efter... Att jag nämner 4 medlemmar vid namn har bara att göra med att just de råkar vara intresserade av samma saker som jag på sätt eller annat (ja och gammelnalle är ju svår att motstå annars också...  ) och för att dessa fyra enligt mitt förmenande i sina inlägg delar frikostigt med sig av en kunskap jag väldigt gärna tar del av samtidigt som de utstrålar en positiv inställning till hela forumet - mer eller mindre oberörda av de mindre eller större gräl som blossar upp främst i Småpratsavdelningen. Det innebär ju inte att jag har idiotförklarat de övriga 4-5.000 medlemmarna här. Sedan får du naturligtvis tolka eller misstolka det jag inte har sagt i mitt inlägg hur du vill. För naturligtvis har alla rätt att ha en åsikt om vad som helst och hur korkad som helst (för tydlighetens skull: jag menade INTE med detta att ditt inlägg var korkat, däremot väldigt talande för den snarstuckna atmosfär jag inte tycker om här) och självfallet har alla rätt att framföra sina åsikter. Men det står inte någonstans i reglerna att jag MÅSTE TYCKA OM DEM. Sedan måste jag ju erkänna att jag först inte riktigt förstod det där med grattandet innan jag nu - just nu i skrivande stund - plötsligt insåg att jag hade glömt bort att jag hade födelsedag i onsdags, eftersom den gick i arbetets tecken - frun på arbetsresa och barnen hos mormor eftersom jag själv hade händerna fulla på jobb (kom väl hem nån gång mitt i natten). Vi firade faktiskt min födelsedag först idag (nåja igår lördag då), med lite restaurangbesök och Disney on Ice för barnen. Kollade faktiskt först nu upp att det hade kommit gratulationer (jättefint kort Amaira, tack för det och tack alla andra!). Men det är ju så här det blir när jag själv upplever småpratsavdelningen som något obehagligt som man snabbt skummar förbi, det är lätt att missa något - till och med sina egna födelsedagsgratulationer. Jag har ju faktiskt varit inne på forumet var eller varannan dag i alla fall, både före och efter onsdagen. Nu kunde jag förstås ha strukit de tre första styckena i mitt inlägg - eftersom jag ännu inte har skickat inlägget - men jag låter dem stå kvar här med risk för att få mig lite mer kring örona. Micke
zaaritha
06-02-2005, 00:53
Om nu småpratsavdelningen "är så obehaglig"--skit i att kolla då!
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 01:53) Om nu småpratsavdelningen "är så obehaglig"--skit i att kolla då! Tack för ditt vänliga råd. Micke PS. Hur var det nu jag skrev: "med risk för att få mig lite kring öronen". Det tog inte lång stund....
zaaritha
06-02-2005, 01:14
Ironiskt menat--antar jag!?
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 02:14) Ironiskt menat--antar jag!? Nej, faktiskt inte. Ditt inlägg svarar helt mot mina förväntningar av denna avdelning. Möjligtvis kunde man betrakta mitt inlägg som cyniskt. Micke
zaaritha
06-02-2005, 01:19
Du är spydig! Men--vad vill du få fram--egentligen?
han tycks gilla småprat bäst då han är aktivast i den avdelningen
Aktivast i: Småprat 126 inlägg i denna avdelning ( 38% av denna medlems inlägg )
zaaritha
06-02-2005, 01:25
Jaha--upp till kamp; Micke! Vi kan väl duellera!
CITAT (zaaritha @ 06-02-2005, 02:19) Du är spydig! Men--vad vill du få fram--egentligen? Jo, spydig går säkert bra det med om det gör dig nöjd. Cynisk är vad jag själv upplever mig vara. Bra så? Vad jag vill få fram - egentligen? Hmm, frågan antyder alltså att jag skulle ha en dold avsikt/budskap att föra fram, någonting som inte kommit fram i mina tidigare inlägg i den här tråden. Nej, det finns inget sådant. Om du inte förstod något av det jag skrev tidigare kan du ju be om förtydligande på de oklara punkterna så ska jag gärna försöka förklara. I annat fall pottas du bara som det heter på den här sidan av Östersjön. Micke
zaaritha
06-02-2005, 01:30
Skärp dej!
Du börjar ju bli riktigt kul!
Micke
zaaritha
06-02-2005, 01:32
What?
Ja, förlåt en yngling, men dina inlägg börjar faktiskt roa mig. Borde vi leta upp en chat istället och fortsätta där? Då går det ju snabbare att byta repliker!
Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|