CITAT (amaira @ 05-02-2005, 12:37)
Woops

.
Fyra nämda, och vi resterande ... "vi" på småprat...
Tillhör vi dem som ger dålig smak i munnen?
Får du dålig smak i munnen av grattis-önskningar, t.ex?
Eftersom du inte bett om det, behöver du ju inte säga "tack",
och, det är ju mycket möjligt, att det är fler som tycker som du, att det är dumt och fånigt att "gratta medlemmar" på ett trädgårdsforum.
Men nog är det många som också tycker det är trevligt

!
Jag t.ex. Både att bli grattad, och att gratta!! Jag tycker ju det är så roligt att göra grattis-kort

. Och lika roligt är det att titta på andras grattishälsningar.
Tycker JAG. Men "jag" är också en medlem, och mitt tyckande har också tyngd.
Är det obehaglig att vara här, så låt bli. Men varför få andra att uppleva sig "obehagliga", andra som inte har gjort nåt, innan du "låter bli"?
En liten allmän fråga - nu har jag lämnat "dig", Micke - eller ett litet allmänt tyckande kanske jag ska skriva:
Vad gör ett forum levande?Kan det vara att folk skriver i det????
"Hur man än vänder sig, så har man rumpan bak!"
I några inlägg kommer frågor varför det skrivs så lite.
I andra inlägg kommer frågor varför det skrivs så mycket.
Heja!!
Skriv för guds skull, fortsätt SKRIV!
Många kanske känner sig undanskuffade och "oskyldigt dömda": men STANNA KVAR, för annars blir ju bara den otrevliga stämningen kvar.
Den ska väl inte få "vinna"...
Vi har alla olika sätt att uttrycka oss på, och det är lätt att "ta åt sig" av orden som kommer fram på ens egen privata skärm.
Så är det väl ... vet inte hur det skulle kunna vara på nåt annat vis.
Men EN sak VET jag!
Och det är att ALLA har rätten att skriva här.
Och INGEN har rätten att "göra påhopp".
Men var går gränsen, mellan att "tala om vad man tycker" och "att göra påhopp"?
När kan man säga vad man tycker, och när ska man låta bli?
Bör man fullständigt låta bli att "tycka"? Eller låta bli att tala om hur man känner eller reagerar?
Hur i jösse namn bär man sig
åt för att ingen ska bli sårad??
Går det ens?
Jag tycker ändå att det märks att det är ett "moget" forum! I jämförelse med vad man kan se ibland...
Heja Odlas forum,
och HEJA för
småprat

/amaira

.
Tack, Amaira! Ett strålande exempel på vad som kan hända när man uttrycker sin beundran för några med namns nämnande - men inte alla andra 4-5.000 medlemmar här på forumet. Suck. Det är väl så här Guldbaggevinnarna känner sig dagen efter...
Att jag nämner 4 medlemmar vid namn har bara att göra med att just de råkar vara intresserade av samma saker som jag på sätt eller annat (ja och gammelnalle är ju svår att motstå annars också...

) och för att dessa fyra enligt mitt förmenande i sina inlägg delar frikostigt med sig av en kunskap jag väldigt gärna tar del av samtidigt som de utstrålar en positiv inställning till hela forumet - mer eller mindre oberörda av de mindre eller större gräl som blossar upp främst i Småpratsavdelningen. Det innebär ju inte att jag har idiotförklarat de övriga 4-5.000 medlemmarna här.
Sedan får du naturligtvis tolka eller misstolka det jag inte har sagt i mitt inlägg hur du vill. För naturligtvis har alla rätt att ha en åsikt om vad som helst och hur korkad som helst (för tydlighetens skull: jag menade INTE med detta att ditt inlägg var korkat, däremot väldigt talande för den snarstuckna atmosfär jag inte tycker om här) och självfallet har alla rätt att framföra sina åsikter. Men det står inte någonstans i reglerna att jag MÅSTE TYCKA OM DEM.
Sedan måste jag ju erkänna att jag först inte riktigt förstod det där med grattandet innan jag nu - just nu i skrivande stund - plötsligt insåg att jag hade glömt bort att jag hade födelsedag i onsdags, eftersom den gick i arbetets tecken - frun på arbetsresa och barnen hos mormor eftersom jag själv hade händerna fulla på jobb (kom väl hem nån gång mitt i natten). Vi firade faktiskt min födelsedag först idag (nåja igår lördag då), med lite restaurangbesök och Disney on Ice för barnen. Kollade faktiskt först nu upp att det hade kommit gratulationer (jättefint kort Amaira, tack för det och tack alla andra!). Men det är ju så här det blir när jag själv upplever småpratsavdelningen som något obehagligt som man snabbt skummar förbi, det är lätt att missa något - till och med sina egna födelsedagsgratulationer. Jag har ju faktiskt varit inne på forumet var eller varannan dag i alla fall, både före och efter onsdagen.
Nu kunde jag förstås ha strukit de tre första styckena i mitt inlägg - eftersom jag ännu inte har skickat inlägget - men jag låter dem stå kvar här med risk för att få mig lite mer kring örona.
Micke
Får man bara ändan ur vagnen, behöver man inte ta sig i kragen.