Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Clivia från frö
          Rossi
          Inlägg 01-02-2005, 14:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag har just köpt fröer till ovanliga sorters Clivior från Sydafrika. De postades enligt uppgift imorse så snart finns de hemma hos mig. Jag har fått anvisningar om hur man ska göra för att fröna ska gro men det är ju en sak att se det på papper och en helt annan sak att lyckas ....

Jag undrar därför om det finns någon här som har lyckats - eller misslyckats - med att driva fram clivior från frö och om ni tyckte att det var lätt eller svårt.

Jag vore jättetacksam för svar!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rossi
          Inlägg 07-02-2005, 08:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Det känns ju som om det inte vore alltför svårt att lyckas. Jag är mest bekymrad över att det kanske är för kallt att så nu och att ljuset inte räcker till men det ska nog fixa sig. Förhoppningsvis kommer fröerna idag så jag ska skynda hem i eftermiddag och titta i brevlådan. Hoppas att de inte tar skada av att ligga några timmar i brevlådan. Vi hade nästan minus sju grader här nere i Skåne imorse men nu skiner i alla fall solen och fröerna skulle tydligen komma i vadderade kuvert.

Jag tror inte att det räcker med 3-4 år från sådd till blomning. Jag köpte en stickling från Sydafrika för några år sedan och sticklingen var nog en 15 cm hög och ändå tog det 4 år innan den blommade. Så från frö tar det nog åtminstone 5 år för oss amatörer ... Men den som väntar på något gott!!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon