Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kamelia, Jag är sugen att köpa en liten Kamelia
          Christer C
          Inlägg 24-02-2003, 13:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 241

Jag är sugen att köpa en liten Kamelia men frågan är om det är att kasta pengarna i sjön. Sommarsäsongen är jag inte orolig för, då kan jag ha den utomhus men på vintern. Vi har ganska svalt i huset och jag har ett ganska dragit fönster där elementet är lågt ställt. Där står bl.a. mitt olivträd och det överlever även om det kanske inte är i bästa form på vintern Klarar Kamelian sådana vinterförhållanden?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christer C
          Inlägg 12-03-2003, 15:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 241

Åsa!
          Vilken härlig trädgård du har! Kanske inte så stor men naggande god. Flera av mina favorit- och drömväxter finns där också. Och Ack, den som ändå hade ett uterum. Det finns i min målbild men kommer nog att dröja till minst 2004. Just nu har vi svårt att bestämma oss för om vi ska bo kvar i huset eller flytta till ett annat.

Jag har nu köpt en liten Kamelia, på Bauhaus, för 115 pix. Det är ju definitivt värt ett försök. Den hade flera knoppar och en utslagen blomma. Blomman satt i knappt två veckor men nu är en av knopparna på väg att öppna sig. Hur varmt behöver det vara innan man flyttar ut den?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon