|
De trivs mycket bra inomhus, jag har odlat mycket inomhus, och även testat att odla samma både ute och inne, och de medicinala effekterna tycks vara samma, fastän det ändå kändes att den med tunnare blad (den inomhus) hade bättre effekt... Nackdelen med att odla inomhus är att de kräver mera omsorg, och gärna ett öppet fönster eller fläkt.
Om du ska så inomhus, så skulle jag rekommendera att köpa torv- briketter och så däri. När rötter börjar komma ut genom briketten, så kan du antingen omskola dem, eller sätta direkt i hink. Hjärtstillan växer som ett ogräs, kanske för att det är ett?
Mot hjärtklappning vet jag inte om den fungerar, men den har vissa lugnande egenskaper, enligt mig ungefär som humle. Funkar inte en lättöl, så borde nog hjärtstilla inte heller fungera, men alla är olika. Du kanske reagerar jättestarkt. Vissa reagerar starkt på Valeriana, men jag känner inte mycket.
Men jag säger som Virgo, laborera inte med dig själv, det kan vara något allvarligare. Är hjärtklappningen psykisk, så kan du nog ta hjärtstilla någon gång ibland, men helst inte varje dag.
|