Tja eftersom vi skall ha rejäl sidohöjd men dessutom glas på den övre gaveltrekant som ni slipper då ni inte har nocktak tänkte jag att jag säket kommer att gå över ert pris med ca 50%.
Bra tips om 32 mm - takvinkeln tror jag inte är något problem när det gäller snö - men det är nog ett mycket trevligt U-värde på 32:an jmf med 16 mm.
Idag fick jag boken Uterummet som jag har avverkat 40 sidor i redan sedan jag kom hem och den är ju för katten nästan som en byggbeskrivning för precis det vi diskuterar, bra köptips via detta emminenta forum!! Kan varmt rekommenderas!!
För designmässig anpassning lutar det åt impregnerat virke som stomme och aluminiumpartier lackerat i vitt.
Boken rekommenderar starkt att ha ett stryktåligt golv typs gatsten eller liknande som man kan spola av med vattenslang - men då känns det som om elgolvvärme är vanskligt - spola vatten med ström under...nja, vad tror du?
Vad är skillnaden mellan metallhalogen gentemot högtrycksnatrium?
Antalet armaturer á 400 w beräknade jag på att dom angav (Willab) att en armatur räcker till ca 8 kvm - är det överdrivet?
Dysor har jag planerat in just för alla växter som älskar att få vattensprayade blad - dessutom kör dom ju stenhårt med det i Palmhuset och det måste bero på någon anledning? Kanske over do it - och det är ju vår gemensamma melodi
Det där med att använda luften från vinterträdgården undrar jag hur du menar för med tanke på den fuktkvoten bör i princip en indunstare vara nödvändig, eller hur har du tänkt?
Min nya bok rekommenderar starkt att eventuella väggar som vinterträdgården har mott norr måste vara helt i trä eller tegel och UTAN fönster - det kan väl inte vara nödvändigt, har ni någon del som vetter mot norr?
Vi har precis ätit och lämpligt nog ingick det mogna fina Avocado - måste bums plantera dem enligt Silvias rekommendation (en del skall tydligen sticka upp över jordytan). Får bli ett experiment - hon skriver samtidigt att den först med ett par meters höjd i uppvärmt uterum ger frukt...det gäller att börja i tid!!