Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vacker Fågel i min trädgård idag.., Men vad är det för sort ???
          Exotic
          Inlägg 15-02-2005, 13:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 565

Hej på er ...
          Idag fick jag fota denna vackra fågel i min trädgård som är så vit och fin , men vet ej vad det är för sorts fågel kanske ni vet ?

Var mycke vänlig och lät mig fota han/hon smile.gif wub.gif

* * * * * * * * * * *

--------------------
          If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures
          / Johonny Depp

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          amaira
          Inlägg 16-02-2005, 10:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Och mina två senaste katter, som "gick bort" förra året av ålder, har aldrig blivit nedskitna av björktrastar, fast vi uppenbarligen har sådana familjer som boar här.
          De hade funnit någon sorts "balans", där de lät bli varandra.

Liksom med katterna och skatorna.

Skator är så skickliga flygare, att en katt inte har en chans, ens när skatorna snor hårstrån ur svansarna på dem wub.gif .
          Så mina katter "såg" inga skator. Om de så ens hoppade framför nosen på dem.
          Och så fick både katter och skator vara ifred för varandra.

Lika lyckligt gick det inte för bofinkshanen förr-förra våren *gråt-ikon*.

Vad som hade hänt, får jag aldrig veta, kan bara gissa.

Bofinkshanen "grät" och svor, och förföljde katterna överallt, fast förstås så högt upp på grenarna ovanför så katterna inte nådde honom.

Katterna var säkerligen urless på olåten, men kunde inte göra nåt åt den, så de "låssades inte om" den heller.

Men bofinken tillbringade hela sina dagar med sin hjärtskärande "gråt" uppblandat med sin ilskna olåt överallt där katterna fanns.
          Var de inomhus, satt han utanför dörren och fortsatte.

Han höll på över en vecka! I den brådaste "ta-hand-om-boet-tid". Där fanns ingen familj kvar... Inte ens frun.

Och katterna var definitivt på anklagarbänken. sad.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Inlägg i den här tråden
          Exotic   Vacker Fågel i min trädgård idag..   15-02-2005, 13:01
          fruberglund   Vet tyvärr inte vad det är för fågel men måste säg...   15-02-2005, 13:05
          Lars-Olof Arvids   Det är en björktrast. Väldigt fina bilder! Ol...   15-02-2005, 13:08
          Exotic   Ooooo Tack ... :) blev allt själv glad i bilderna ...   15-02-2005, 13:13
          Fenja   Björktrast Verkligen fina bilder Exotic! Mvh...   15-02-2005, 13:16
          Lars-Olof Arvids   Med Fenjas informativa länk finns det väl inte så ...   15-02-2005, 17:11
          Heddas matte   Och lägger man ut äpplen under någon buske, i synn...   15-02-2005, 17:18
          Felix matte   Björktrastar har vi i massor men inte på vintern.....   15-02-2005, 18:20
          Scrollan   Vilka fantastiskt fina bilder, Exotic!! :...   15-02-2005, 18:32
          Sulawesii   Min brors ballkong blev bombaderad av dessa ...   15-02-2005, 20:06
          adrian   De där är direkt livsfarliga, vi blev attackerade ...   15-02-2005, 21:34
          amaira   Ååh de där underbara fåglarna som låter förskräckl...   16-02-2005, 09:16
          Boxer   Och våran katt gick ut ett fåtal gånger i somras o...   16-02-2005, 09:25
          Heddas matte   Trastarna och skatorna lever fredligt ihop med kat...   16-02-2005, 15:26
          Exotic   Kul att ni gillaede bilderna fasten det är en kaxi...   18-02-2005, 23:07
          Felix matte   Javisst är han snygg.. men jag undrar hur fasen du...   18-02-2005, 23:13
          Hasse_h   En snygg bild på en snygg fågel. Duktiga på att re...   19-02-2005, 08:03
          Agger   Björktrastar är vi inte så förtjusta i här, vi har...   19-02-2005, 09:45

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 07:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon